ابراز نگرانی نسبت به خشونت زیاد فیلم«جوکر»/ برادران وارنر واکنش نشان داد

خانواده قربانیان حادثه تیراندازی آورورا نسبت به اکران فیلم «جوکر» ابراز نگرانی کردند که با واکنش برادران وارنر روبرو شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، اعضای خانواده و آشنایان قربانی‌های تیراندازی مرگبار آورورا در جریان نمایش فیلم «شوالیه تاریکی» نگرانی‌های خود را نسبت به نمایش فیلم «جوکر» که در شرف اکران است، ابراز کردند.

برادران وارنر نیز نسبت به حاشیه‌های به وجود آمده در مورد این فیلم که به خاطر به تصویر کشیدن یک قاتل زنجیره‌ای مورد انتقاد واقع شده بود، بیانیه‌ای منتشر کرد. آنها در این بیانیه نوشتند: هیچگاه اشتباه نکنید. نه شخصیت خیالی جوکر و نه خود فیلم به هیچ وجه تاییدی بر خشونت‌ها در جهان واقعی نیستند. فیلمسازان و استودیوی ما قصد ندارند که از این شخصیت یک قهرمان بسازد.

این بیانیه در پی نامه‌ای که خانواده و قربانیان یک حادثه تیراندازی به برادران وارنر ارسال کرده بودند، منتشر شد. حادثه تیراندازی اورورا که در نمایش نیمه شب فیلم سینمایی «شوالیه تاریکی» رخ داده بود، ۱۲ کشته داشت و درخواست این گروه قربانی نیز به دلیل جلوگیری ازخشونت‌های آتی در پی تیراندازی‌های اخیر در تگزاس، ال پاسو، دیتون و اوهایو بوده است.

نامه ارسالی به برادران وارنر، توسط پدر و مادری که دختر خود و مادری که پسر ۱۸ ساله خود را در حادثه تیراندازی سال ۲۰۱۲ از دست داده‌اند، به امضا رسیده است. آنها از برادران وارنر درخواست نکرده اند که از نمایش فیلم جوکر خودداری کنند؛ بلکه تقاضای همدردی دارند و هیچ درخواستی برای ممنوع کردن و بایکوت این فیلم نداشته‌اند. تقاضای اصلی آن‌ها پایان دادن به دخالت‌های سیاسی کسانی است که از انجمن سلاح آمریکا برای دادن رای منفی به اصلاحات حمل اسلحه، پول دریافت می‌کنند.

فیلم سینمایی جوکر بر روی شخصیتی تمرکز دارد که به خاطر خراب شدن آرزوهایش برای تبدیل شدن به یک کمدین، دچار اختلال روانی شده و جرم‌ها و خشونت‌های فراورانی مرتکب می‌شود که هرج و مرج به وجود می‌آورد. بازی فینیکس در این نقش بسیار تحسین شده و جایزه بهترین فیلم جشنواره ونیز را نیز دریافت کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار