عزاداری مردم دارالعباده یزد در سالروز شهادت امام سجاد (ع)

مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و بیت شهید محراب آیت الله صدوقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  به  مناسبت سالروز شهادت حضرت زین العابدین (ع) صبح امروز مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و بیت شهید محراب آیت الله صدوقی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ،جمعی از مسئولان ، روحانیان و قشرهای مختلف مردم مومن یزد برگزار شد چند تن از روحانیان با برشمردن ذکر مصائب حضرت امام سجاد در واقعه کربلا به گوشه هایی از زندگانی آن حضرت پرداختند.

سخنرانان  این مراسم از آن حضرت به عنوان اسوه زهد و تقوای و نمونه یاد کرد و گفت : امام سجاد با حفظ ارزشهای دینی و پاسداری از ارزشهای و آرمانهای نهضت عاشورا باعث شد تا قیام عاشورا همچنان حفظ و پاب رجا و مروج ارزشهای اسلامی و دینی باشد.

او با اشاره به تلاشهای امام سجاد برای شناساندن نهضت عاشورا به مردم ، افزود: امام سجاد (ع) در دوران حیات با برکت خود با تحمل مصیبتهای فراوان تلاش کرد تا حادثه عاشورا از تحریف در امان بماندتا این حادثه که یادآور ظلم و ستم دستگاه بنی امیه و مظلومیت امام حسین و یارانش است برای همیشه زنده بماند.

در این مراسم همچنین با مرثیه خوانی حاضران در رثای حضرت ابا عبدالله و فرزند گرامیشان حضرت امام سجاد (ع) به سوگواری پرداختند.

سخنرانان در این مراسم از آن حضرت به عنوان اسوه زهد و تقوی و نمونه صبر و شکیبایی و علم و حلم یاد کردند.

انتهای پیام/ی

مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) دریزد برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار