مهم‌ترین حوادث امروز چهار شنبه ۳. مهرماه ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  سرهنگ سیدرضا صادقیان فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری سه متهم و کشف ۵ کیلو ۳۸۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

او افزود: به منظور  برخورد با مجرمان توزیع مواد مخدر ماموران مبارزه با مواد مخدر در محور اردکان-نائین یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ را که قصد انتقال موادمخدر به تهران را داشت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه خودرو مذکور را توقیف و متهم و دو نفر از سرنشین آن که همگی از یک خانواده بودند را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقیان گفت: ماموران در بازرسی از خودرو مقدار ۵کیلو ۳۸۹گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه در خودرو جاساز شده بود را کشف و خودرو متهم به پارکینگ منتقل کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان افزود: متهمان ضمن تشکیل پرونده قضایی به دادسرا معرفی و حسب دستور مقام قضایی روانه زندان شدند.

۳۳ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک از یک دستگاه اتوبوس کشف شد

سرهنگ علی افخمی سر پرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان یزد  از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل ۴۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک خبر داد و گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از خودرو مقدار ۴۴ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در سقف خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

سرهنگ افخمی تصریح کرد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و سه متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست پلیس مبارزه با تاکید بر عزم راسخ پلیس و مبارزه قاطع با سوداگران مرگ، گفت:  خانواده مهمترین و اساسی‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر ایفا می‌کند.

متلاشی شدن باند کلاهبرداری از سوی پلیس فتا یزد

سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتای استان یزد از دستگیری باند کلاهبرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر گردش مالی این پرونده بیش از ۹۰۰ میلیون ریال بوده که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

او افزود: فردی با مراجعه به این پلیس افزود: که مبلغی از حساب وی برداشت شده است، در این خصوص طی بررسی تخصصی صورت گرفته مشخص شد وجوه ابتدا به حساب شخصی در یکی از استان‌های شمال شرقی واریز شده و او نسبت به خرید طلا و جواهر اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتای استان یزد ادامه داد: در همین حال چندین پرونده مشابه دیگر نیز در این خصوص مطرح شد و رسیدگی به پرونده‌های مطروحه با جدیت در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ ابوطالبی با اشاره به اینکه طی بررسی به عمل آمده آدرس و محل اختفا متهمان در استان تهران مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: ماموران پس از اخذ دستور و نیابت قضائی متهمان را در مخفیگاه شان دستگیر و به یزد منتقل کردند.

با بیان اینکه در این عملیات ۳ متهم دستگیر شده اند، افزود: متهمان در اظهارات خود به خرید ۹۰۰ میلیون ریال طلاجات با کارت‌های که وجوه آن از طریق کلاهبرداری تامین شده در شهر‌های تهران، مشهد، اصفهان، نجف اباد، سبزوار، گلپایگان، نیشابور، قم، یزد، میبد، اردکان، محلات و بانه معترف شدند.

او با اشاره به اینکه مجرمان فضای مجازی به واسطه شبیه سازی فروشگاه‌های مجازی، صرافی‌های آنلاین جعلی، سایت‌های شرط بندی و درگاه‌های پرداخت غیر واقعی، اقدام به فریب کاربران به جهت سرقت هویت، برداشت غیرمجاز مبالغ بانکی قربانیان می‌کنند، گفت: به همین منظور آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرایم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است و لازم است شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرایم سایبری و مصونیت از شگرد‌های مجرمانه به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: پلیس ، موادمخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.