دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شد

معاون شهردار تهران گفت: دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شد.

دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران اعلام کرد: دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی ابلاغ شد.

وی افزود: این دستورالعمل، دستاورد مذاکرات طولانی و مفصل بین همه طرف‌های مختلف ذی‌نفع در موضوع شرکت‌های تاکسی اینترنتی بود که با اجماع همه طرف‌ها بر ضرورت ضابطه‌مندی این فعالیت‌ها و خردگرایی جمعی، به سرانجام رسید.

وی افزود: امیدوارم این گام مهم بتواند زمینه‌ساز رقابت عادلانه‌تر، محیط زیست شهری سالم‌تر و امنیت اجتماعی بیشتر باشد و کمک کند که در عین حفظ مزایا و محاسن فعالیت این شرکت‌ها، پیامد‌های منفی این فعالیت‌ها نیز کنترل و اصلاح شود.

معاون شهردار تهران گفت: از همه عزیزانی که در وزارت کشور، معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وزارت صمت، وزارت ارتباطات و نیز مدیران برخی از همین شرکت‌ها که با اهتمام به رعایت منافع عمومی و مصالح مردم برای تدوین این دستورالعمل زحمت کشیدند، به سهم خود تشکر و قدردانی می‌کنم و حمایت شهرداری تهران را از فعالیت شرکت‌های اینترنتی با رعایت این دستورالعمل اعلام می‌دارم.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: امیدوارم آحاد مردم از جمله شهروندان تهران از خیر و برکات این تلاش‌ها بهره‌مند شوند.

جزئیات دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی 

علی پیرحسین لو مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با انتشار رشته توئیتی در باره جزئیات این دستوالعمل نوشت: در این دستورالعمل فعالیت شرکت‌های حمل و نقل مبتنی بر اینترنت و استقلال آن‌ها شناخته شده و در عین حال ضابطه‌های قانونی این فعالیت و نحوه نظارت مشخص شده است. این شرکت‌ها زیر مجموعه شهرداری و نهاد دیگری نخواهد بود، اما وزارت کشور و شهرداری‌ها بر ان نظارت خواهند کرد.

دستورالعمل به گونه‌ای تنظیم شده است که دغدغه و نیاز‌های هر چهار ذی نفع اصلی را در نظر بگیرد؛ مسافران رانندگان شهرداری و شرکت‌ها هر کدام مسائلی داشتند که اگر پیگیری نمی‌شد کلاف تاکسی‌های اینترنتی همچنان پیچیده می‌ماند.

چیزی که تهیه شده تا حد قابل توجهی قابل دفاع و همه جانبه است.

خودرو‌های شخصی که به عنوان تاکسی اینترنتی فعالیت می‌کنند باید با نصب علامت مشخص کننده پشت شیشه جلو متمایز شوند و در هنگام تردد از خودرو‌های شخصی قابل تشخیص باشند.

تاکسی‌های هر شهر می‌توانند در صورت موافقت شهرداری‌ها در تاکسیرانی اینترنتی فعالیت کنند.

شرکت‌ها باید قبل از ورود به هر شهر با شهرداری آن قرار داد ببندند. شهرداری‌ها بدون دخالت در رابطه مالی مسافر راننده و شرکت ۲ درصد از کرایه هر سفر را دریافت و خرج کاهش آلودگی هوا توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کند، در عوض این شرکت‌ها از پرداخت مالیات و عوارض معاف می‌شوند.

اختیار تعین قیمت و هزینه سفر با شرکت‌ها است. اما اگر هزینه سفر بالاتر از تعرفه تاکسی‌های تلفنی باشد باید قبل از سفر از طریق اپلیکیشن اطلاع به مسافر اعلام شود. شرکت‌ها درباره قیمت و دیگر الزامات خود موظف به پاسخگویی و رفع اشکال و در صورت لزوم جبران خسارت شده اند.

انتهای پیام/

جزئیات دستورالعمل نظارت بر فعالیت تاکسی‌های اینترنتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار