گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی پیشرو است

مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، گردشگری را یکی از بخش‌های اقتصادی پیشرو بیان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی، ۵ مهرماه روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

«از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد ۲۷ سپتامبر را به نام روز جهانی گردشگری نامگذاری کرده است.

هدف این نامگذاری بالا بردن سطح آگاهی مردم در مورد نقش گردشگری در جهان و همچنین نشان دادن تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر دنیا است.

روز جهانی گردشگری و جهانگردی فرصتی برای درک ارزش حقیقی به منظور ایجاد تغییرات بوده و وجود گردشگران در کشور، گردشگری را تبدیل به یکی از بخش‌های اقتصادی پیشرو کرده است.

گردشگری به عنوان یکی از مؤثرترین ابزار‌های دیپلماسی عمومی در ایجاد ارتباط و تعامل بین ملت ها، تقارب فرهنگ ها، شناخت اقوام گوناگون از یکدیگر، برقراری صلح و دوستی، اعتلای دانش بشری و ایجاد شور، امید و نشاط محسوب می‌شود.

صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان پل ارتباطی در ارتقای تعاملات، همزیستی مسالمت آمیز، درک متقابل فرهنگ‌ها و سنت‌ها و در نهایت نیل انسان‌ها به آرامش تأثیرگذار باشد.

به همین منظور اینجانب روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری را به تمامی عزیزان این عرصه تبریک عرض می‌نمایم و برای تمامی آن‌ها از درگاه ایزد یکتا پیروزی و تندرستی آرزومندم.»

پنجم مهر ماه برابر با ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی جهانگردی نام گذاری شده است.

در ایران پنجم تا ۱۲ مهر ماه به عنوان هفته گردشگری نام گذاری شده است و برنامه‌های این هفته با شعار «آموزش، مهارت و اشتغال» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ

گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.