در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بررسی علت وقوع سانحه قطار تهران - زاهدان / حرکت قطار در این مسیر طبق برنامه انجام می‌شود

مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن گفت: علت وقوع حادثه قطار تهران - زاهدان در دست بررسی است و سرقت پیچ ریل قطار تهران - زاهدان توسط کمیسیون عالی سوانح در دست بررسی است و به تأیید کارشناسان نرسیده است.

 

بررسی علت وقوع سانحه قطار تهران - زاهدان / حرکت قطار در این مسیر طبق برنامه انجام می‌شودصادق سکری سخنگوی شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن همچنان در حال بررسی علت وقوع حادثه قطار زاهدان - تهران است، گفت: هنوز علت وقوع حادثه مشخص نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا باز کردن پیچ ریل دلیل وقوع این حادثه است، اظهار کرد: عده‌ای اعلام می‌کنند که باز کردن پیچ ریل در محدوده ۲۰ متر ممکن است علت وقوع این حادثه باشد، اما هنوز این موضوع مورد تأیید کارشناسان و بازرسان نیست.

او توضیح داد: در این حادثه ۴ کشته و ۴۲ نفر مصدوم شده‌اند که ۳۹ نفر از آن‌ها پس از مداوای سرپایی از مراکز درمانی مرخص و ۳ نفر در بیمارستان زاهدان بستری هستند و متأسفانه در این حادثه ۴ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

سخنگوی شرکت راه‌آهن با اشاره به اینکه حرکت قطار‌های تهران - زاهدان و بالعکس طبق برنامه انجام می‌شود، افزود: قطار‌های تهران - زاهدان و زاهدان - تهران طبق برنامه انجام می‌شود، اما مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل شده تا از بم با قطار به تهران حرکت کنند.


بیشتر بخوانید: آغاز بررسی علت سانحه قطار مسافری زاهدان - تهران


سکری یادآوری کرد: با بازگشایی کامل این محور قطار‌های تهران - زاهدان طبق برنامه از ایستگاه راه‌آهن تهران حرکت می‌کنند تا پس از رسیدن به بم با اتوبوس به زاهدان منتقل شوند.

گفتنی است روز چهارشنبه در ساعت ۱۶ و ۲۰ بیست دقیقه در محدوده ۱۰۰ کیلومتری محور زاهدان - کرمان و فاصله ۲ کیلومتری ایستگاه شورو قطار مسافری زاهدان - تهران از ریل خارج شد و متأسفانه ۵ واگن از این قطار از ریل خارج شدند که منجر به کشته شدن ۴ مسافر و ۴۲ مصدوم شد؛ در این حادثه بلافاصله مأموران و نیرو‌های امدادی به محل حادثه مراجعه کرده و ۱۵۰ نفر از مسافران این قطار را خارج و تعدادی از آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردند.

رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و معاون اول رئیس جمهور بلافاصله دستور پیگیری علل وقوع این سانحه را دادند و مدیرعامل شرکت راه‌آهن هم بلافاصله خود را به محل حادثه رساند.

کمیسیون عالی سوانح راه‌آهن در حال بررسی علت وقوع این سانحه است، اما تعدادی از کارشناسان معتقد هستند که باز شدن پیچ ریل ممکن است علت وقوع این حادثه باشد البته در سال‌های گذشته تعدادی از کارشناسان راه‌آهن هشدار به سرقت پیچ ریل خطوط راه‌آهن را توسط سارقان اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار