نرخ جهانی طلا در ۵ مرداد ۹۸/ قیمت طلا در بازار آمریکا ۳ دلار کاهش داشت

قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۳ دلار کاهش داشت و به ۱۵۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

نرخ جهانی طلا امروز ۵ مرداد ۹۸/ قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۳ دلار کاهش داشتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از رویترز، در حالی که تقویت ارزش دلار موجب شده تا تاثیرات ناشی از نگرانی‌های سیاسی و تجاری بر بازار طلا خنثی شود، قیمت طلا امروز تغییر چندانی را شاهد نبود، اما همچنان در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی در طی ۴ هفته اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۱۲ سنت افزایش به ۱۵۰۴ دلار و ۹۰ سنت رسید. از ابتدای هفته جاری تاکنون قیمت فلز زرد ۰.۷ درصد کاهش داشته، در حالی که هفته گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز ۳ دلار کاهش داشت و به ۱۵۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.


بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار/ لوازم سفری را با چه قیمتی بخریم؟


جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا در بلند مدت در محدوده قیمت ۱۴۸۰ دلار تا ۱۵۰ دلار در نوسان خواهد بود.»

در حالی که ریسک‌های ناشی از تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان امرکیا و چین موجب افزایش جذابیت سرمایه گذاری در بازار دلار به عنوان یک محل امن شده است، ارزش پول ملی آمریکا در برابر ارز‌های معتبر جهان به بالاترین رقم‌های چند هفته گذشته رسیده است. ارزش سهام در بازار‌های آسیایی نیز در مسیر ثبت دومین هفته کاهشی متوالی خود قرار دارد.

گزارش افشاگرانه یکی از کارکنان دولت آمریکا که روز پنجشنبه منتشر شد نشان می‌دهد که ترامپ نه تنها از موقعیت خود برای فشار بر اوکراین برای پرونده سازی برای پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی خود سوء استفاده کرده است، بلکه کاخ سفید تلاش کرده تا شواهد مربوط به گفت وگوی مذکور را پنهان کند.

در همین حال سرمایه گذاران نگران سیگنال‌های ضد و نقیضی هستند که از سوی چین و آمریکا در مورد اختلافات تجاری شان مخابره می‌شود و موجب شده تا قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود ۱۷ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

قیمت فلز زرد از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون حدود ۱۷ درصد افزایش یافت

برچسب ها: اخباراقتصادی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار