توضیحات موسوی درباره وضعیت نگار قدسی‌کنی/ ایران آمادگی مذاکره برای تبادل زندانیان با آمریکا را دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص وضعیت خانم نگار قدسی‌کنی، توضیحاتی ارائه داد.

موسویبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص وضعیت خانم نگار قدسی‌کنی اظهار داشت:

خانم نگار قدسی کنی به درخواست مقامات آمریکایی و بر اساس اتهامات بی اساس، حدود سه سال قبل در استرالیا بازداشت و در شرایط بسیار سخت و غیر انسانی نگهداری و در تمام این مدت، حمایت کنسولی از این شهروند بیگناه ایرانی در دستور کار دائم سفارت ج.ا.ایران در استرالیا و وزارت امورخارجه قرار داشته است.

موسوی افزود: استرداد خانم کنی به آمریکا با نقض مقرات و حقوق ایشان صورت گرفت که مورد اعتراض ج.ا.ایران قرار گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: حکم صادره از سوی دادگاه آمریکایی به روشنی ثابت می کند اتهامات علیه ایشان بی اساس و غیر قانونی بوده و دادگاه آمریکایی با وقوف نسبت به بی گناهی ایشان، حکمی برابر با دوره بازداشت صادر کرده تا افتضاح حقوقی دادستان آمریکا در تعقیب یک انسام بیگناه را بپوشاند.

موسوی احقاق حقوق این شهروند بیگناه ایرانی و سایر شهروندانی که به بهانه نقض تحریم های خودخوانده امریکا مورد تعقیب ظالمانه نظام قضایی این کشور قرار گرفته اند را یک اولویت مهم وزارت امورخارجه ذکر کرد.

موسوی در پایان تاکید کرد: موضوع زندانیان همیشه به عنوان یک موضوع انسانی بین دو کشور ایران و آمریکا موضوعیت داشته و توسط طرفین مورد پیگیری قرار می گرفته است. جمهوری اسلامی ایران همانطور که دکتر ظریف نیز چندی پیش اعلام کرد آمادگی ورود به مذاکرات مربوط به تبادل زندانیان را دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت خارجه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
مگه اسیرند که مبادله شوند اگر بی گناههند آزاد و گرنه مجازات بشند
آخرین اخبار