ضرورت اجرای آیین نامه جدید قانون چک در بانک‌ها

کاهش کاغذبازی اداری و حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی مستلزم اجرای آیین نامه جدید قانون چک در بانک‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رستم سعداللهی رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان گفت: اصلاح قانون چک در نشست هیات دولت سال ۹۷ به تصویب رسید که این قانون با وجود گذشت یکسال، تاکنون در گام اجرایی قرار نگرفته است.

او افزود: قبل از تصویب این آیین‌نامه، فعالان اقتصادی که چک برگشتی داشتند برای دریافت چک جدید می‌بایست پنج تا هفت سال صبر می‌کردند که این رویه اکنون به نفع تولیدکننده اصلاح شد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌خودرو استان سمنان ابراز داشت: اکنون مدت زمان دریافت چک جدید برای فعالان اقتصادی که دارای چک برگشتی هستند براساس قانون جدید چک به سه سال کاهش یافت و بدون تدوین هیچ آیین نامه‌ای نسبت به اجرای این قانون حکم داده شده است.

سعداللهی تصریح کرد: بانک‌ها در اجرای قوانین حمایت از تولید انگیزه چندانی ندارند و بدون توجه به این موضوع به مسایل مربوط به آیین‌نامه داخلی توجه دارند.

او اظهار داشت: قوانین جامع در راستای توسعه اقتصادی به معنی واقعی قابل اجرا نیست چراکه دستگاه‌های اجرایی به جای آنکه بگویند قانون چه می‌گوید درصدد آن هستند که آیین‌نامه‌های سالانه و داخلی خود را ملاک کار قرار دهند.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: حمایت از واحد‌های صنعتی نباید در حد شعار باقی بماند و با عزم مثال زدنی می‌توان توسعه را برای کشور به ارمغان آورد.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

انتهای پیام / م

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحد‌های تولیدی و صنعتی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.