فیلم‌های علمی - تخیلی قرن ۲۱ که نباید دیدنشان را از دست داد + تصاویر

با برترین فیلم‌های سرگرم کننده در ژانر علمی - تخیلی که در طول قرن بیست و یکم اکران شده‌اند، آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، فیلم‌ها می‌توانند کار‌های زیادی برای مخاطب انجام دهند. آن‌ها می‌توانند ما را بترسانند یا شوکه کنند؛ می‌توانند ما را بخندانند یا به گریه بیندازند، این فیلم‌ها می‌توانند موضوعات مهمی را مطرح کنند و بحث بر انگیز هم باشند. البته شاید هم فیلمی باشد که همه این کار‌ها را با هم انجام دهد.

فیلم‌های متفاوتی ممکن است از سوی مخاطبان سرگرم کننده تلقی شوند؛ وقتی از یک فیلم سرگرم‌کننده صحبت می‌کنیم، منظور فیلمی است که بیشتر مخاطبان از آن لذت می‌برند.

فیلم‌های علمی - تخیلی در بخش‌های مختلفی دسته بندی می‌شوند؛ فیلم‌هایی با محتوای زیاد، پر مغز و فیلم‌های پرفروش. داستان‌های علمی همیشه از سوی مخطبان مورد استقبال قرار گرفته و در ترکیب با تخیل در عین آموزندگی می‌تواند جذاب و سرگرم کننده باشد. در ادامه فیلم‌هایی از این دست را به شما معرفی می‌کنیم:

ربات، من «I,Robot»

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در قرن ۲۱+تصاویراین فیلم بر اساس کتابی به همین نام نوشته آیزاک آسیموف ساخته شد؛ این فیلم زمان آینده و وقتی که انسان‌ها به ربات‌های خدمتکار خود متکی می‌شوند را به تصویر می‌کشد. ربات‌ها باید از قوانین خاصی پیروی کنند و حق آسیب به انسان‌ها را ندارند. خالق این ربات‌ها کشته می‌شود و ...

ویل اسمیت در این فیلم برای آفریدن لحظه‌های کمدی مردد بود، اما با این حال مورد توجه مخاطب قرار گرفت. عناصر علمی تخیلی این فیلم همان مواردی است که مخاطبان قبلاً در فیلم‌های دیگر دیده اند، اما کمدی اضافه شده و تصاویر جذاب همان چیزی است که این فیلم را به یک فیلم علمی - تخیلی سرگرم کننده تبدیل کرده است.

محافظان کهکشان «Guardians of the Galaxy»

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در قرن ۲۱+تصاویروفتی پیتر کویل یک گوی مرموز را سرقت می‌کند، مجبور می‌شود با گروهی از جنایتکاران همراه شود؛ اما وقتی کویل کشف می‌کند که این گوی یک قدرت فراوان دارد و برای کل دنیا یک خطر محسوب می شود، باید راهی پیدا کند تا ...

فیلم‌های دنیای مارول به فیلم‌های سرگرم کننده مشهور هستند و لحظات سرگرم کننده و اکشنی در این فیلم هم دیده می شود. محافظان کهکشان یک قدم جلوتر می‌رود و با شخصیت‌های خود لحظات خوبی را برای مخاطب رقم می زند.

لبه فردا «Edge of Tomorrow»

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در قرن ۲۱+تصاویردر آینده‌ای نزدیک، یک نیروی بیگانه و بی نظیر به زمین حمله کرده و ارتش سیاره را شکست داده است. ویلیام کیج که تا به حال یک روز نبرد هم به خود ندیده است، مأمور یک ماموریت می‌شود و در آن کشته می‌شود، اما می‌فهمد که در یک گردش زمانی است و باید بار‌ها و بار‌ها این ماموریت را انجام دهد و کشته شود تا در نهایت بتواند راهی برای شکستن این چرخه پیدا کند.

چه از تام کروز متنفر باشید یا او را دوست داشته باشید، نمیتوان گفت که او از تمام وجودش برای نقش‌ها استفاده نمی‌کند و به همین خاطر فیلم لبه فردا یقیناً یکی از بهترین فیلم‌های علمی - تخیلی قرن ۲۱ است.

مریخی «Martian»

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در قرن ۲۱+تصاویراین فیلم از روی رمانی به همین نام اقتباس شده و داستان یک فضا نورد به نام مارک واتنی را روایت می‌کند که بعد از به مشکل خوردن ماموریتشان، گروهی که همراه آن‌ها به مریخ آمده تصور می‌کنند که او مرده و او را روی مریخ رها می‌کنند؛ اما او تلاش می‌کند که خود را تا ماموریت بعدی ناسا زنده نگه دارد.

مریخی موفق شده که تنش ها، خنده‌ها و تصاویر عالی را با هم ترکیب کند تا مخاطب را به فیلمی بیاورد که هوشمندانه و بسیار تماشایی است. مت دیمون در همه نقش هایش خوب ظاهر شده، اما در این فیلم عزم و مقاومت انسان را به خوبی نشان می‌دهد.

گزارش اقلیت «Minority Report»

بهترین فیلم‌های علمی تخیلی در قرن ۲۱+تصاویرفیلم گزارش اقلیت بر اساس داستانی کوتاه نوشته نویسنده مشهور ژانر تخیلی فیلیپ کی دیک ساخته شد. این فیلم داستان جان اندرتون را روایت می‌کند که برای یک موسسه کار می‌کند. این موسسه یک ساختمان ویژه پلیس است که قبل از اینکه مجرمان کار خلافی انجام دهند، آن‌ها را دستگیر می‌کند؛ در حقیقت مسئولان آن قادر به تشخیص جرم‌ها پیش از وقوع هستند.

فیلم‌های استیون اسپیلبرگ همیشه سرگرم کننده بوده اند و فیلم «گزارش اقلیت» نیز در این بخش قرار می‌گیرد. گزارش اقلیت یکی از فیلم‌هایی است که ژانر علمی تخیلی را با ژانر اکشن ترکیب می‌کند؛ کاری که بسیاری از نویسندگان ژانر علمی تخیلی از انجام آن عاجز هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار