رئیس مرکز بهداشت خرمشهر گفت: جمعیت سالمند خرمشهر بیش از ۱۰ هزار نفر ثبت‌شده که تاکنون به بیش از ۲۲ درصد از آن‌ها خدمات مراقبت ارائه‌شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،پرویز میرزایی رئیس مرکز بهداشت خرمشهر امروز گفت: با توجه به اعلام سن ۶۵ سال به بالا برای رده سنی سالمندی، تعداد سالمندان ثبت‌شده در خرمشهر ۱۰ هزار و ۱۲۸ نفر است که از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و ۴۰۰ سالمند خدمات سلامت دریافت کرده اند.

او، آمار سالمندان مراقبت شده در این شهرستان را  ۲۲.۴ درصد اعلام کرد و افزود: طبق آمار ثبت‌شده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۹۱.۵ درصد افراد از خدمات توسط غیرپزشک و  ۳۰.۳ درصد آن‌ها نیز از پوشش پزشک استفاده کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر با یادآور شدن اینکه در طول سال ۹۷، ۴ هزار و ۷۱۹ سالمند از پوشش سلامت سیستم بهداشت و درمان استفاده کرده‌اند، افزایش درصد سالمندان مراقبت شده در سال ۹۸ به ۴۰ درصد را پیش‌بینی کرد.

میرزایی در ادامه به عمده بیماری‌های سالمندان در خرمشهر اشاره کرد و گفت: دیابت با۴۴.۱ درصد و فشارخون بالا با ۴۳.۵ درصد به ترتیب بیشترین بیماری‌هایی بوده که سالمندان در خرمشهر به آن‌ها مبتلا هستند.

میرزایی در ادامه مشکلات روحی در دوره سالمندی را متذکر شد و خواستار توجه بیشتر به این قشر از جامعه برای افزایش ضریب سالمت در آن‌ها شد.

او ادامه داد: ایجاد فضای مناسب برای ارائه خدمات به سالمندان، تسریع در انجام امور سالمندان، تکریم و حمایت و استفاده از تجربه‌های بازنشستگان ازجمله ضرورت‌هایی است که کمتر به آن‌ها توجه می‌شود.

انتهای پیام/ د

ارائه خدمات مراقبتی به سالمندان درخرمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.