یک ماهواره چینی با نام مستعار «پادشاه میمون» نه تنها در جستجوی ماده تاریک نامرئی است بلکه در جستجوی منشأ پرتوهای کیهانی و ذرات پر انرژی است که تقریباً با سرعت نور در فضا حرکت می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماهواره چینی با نام مستعار «پادشاه میمون» نه تنها در جستجوی ماده تاریک نامرئی است بلکه در جستجوی منشأ پرتوهای کیهانی و ذرات پر انرژی است که تقریباً با سرعت نور در فضا حرکت می‌کنند.

فناوری جدید علوم فضایی چین که در میان مردم این کشور با نام اختصاری «پادشاه میمون» شناخته می‌شود قرار است، معماهایی نظیر ماده تاریک اعماق فضا را شناسایی کند و در مرحله پیشرفته‌تر ذرات با انرژی بالا را نیز تشخیص دهد.

یک تیم تحقیقاتی بین المللی اندازه گیری دقیقی از طیف پروتون‌ها که فراوان ترین مؤلفه اشعه‌های کیهانی هستند، تهیه کرده‌اند.

«پادشاه میمون» کیهان را کشف می‌کند

به گفته این تیم تحقیقاتی، این نخستین بار است که یک آزمایش به طور مستقیم پروتون‌های اشعه کیهانی را با قدرت 100 TeV اندازه می‌گیرد.

یوان کیانگ، محقق این پژوهش می‌گوید: یافته جدید از اهمیت بسیاری در کمک به دانشمندان برخوردار است تا منبع و شتاب اشعه‌های کیهانی در راه شیری را درک کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار