وزیر خارجه سوریه: تروریسم خطری جدی برای جهان است/نیروهای آمریکا و ترکیه اشغالگر هستند و باید خاک سوریه را ترک کنند

«ولید المعلم» در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: نیروهای آمریکا و ترکیه به‌طور غیرقانونی در شمال سوریه مستقر هستند.

وزیر خارجه سوریه: تروریسم خطری جدی برای جهان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تروریسم همچنان خطری جدی برای همه است، اما جهان در برابر تروریسم در سوریه به طور کامل سکوت کرده است.

وزیر خارجه سوریه افزود: سوریه از تروریسم که کشور ما را ویران کرد رنج برد، اما تاریخ ثبت خواهد کرد که ملت ما حماسه قهرمانه‌ای در مبارزه علیه آن، آفرید.

ولید المعلم تاکید کرد: نیرو‌های آمریکا و ترکیه، نیرو‌های اشغالگر هستند و باید هر چه سریعتر خاک کشور ما را ترک کنند. در صورت امتناع، نیرو‌های ارتش ما حق دارند اقدامات مقابله‌ای را علیه این نیرو‌های خارجی انجام دهند که بدون اجازه ما و به صورت غیرقانونی در شمال سوریه مستقر هستند.

او همچنین گفت: نقش توافقنامه‌های بین المللی به یک مسئله شایع تبدیل شده که باعث گسترش هرج و مرج در جهان و حرکت در مسیر قانون جنگل شده است.

المعلم افزود: در برابر دو راهی جهان امن تر، باثبات‌تر و خالی از تروریسم و تسلط یا دست بسته باقی ماندن، قرار داریم. با وجود موفقیت‌هایی که در سوریه علیه تروریسم به دست آوردیم، تروریسم همچنان بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی است. سوریه به نیابت از جهان با تروریسم و در راس آن‌ها داعش و جبهه النصره جنگید. به مبارزه با تروریسم تا زمان آزادسازی کامل سرزمین خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار