دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

علت نتیجه نگرفتن تفتیان در مسابقات جهانی را جویا می‌شویم/ به افتخار آفرینی حدادی امیدوار هستیم

صیامی گفت: تفتیان برعکس پیرجهان باتجربه است و علت نتیجه نگرفتنش در مسابقات جهانی را بعد از بازگشت به ایران سئوال می‌کنیم.

هاشم صیامی دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  توقف حسن تفتیان و مهدی پیرجهان در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی جهان در دوحه قطر اظهار کرد: همانطور که گفتم اگر تفتیان و پیرجهان رکورد‌های خودشان را می‌زدند ما راضی بودیم، اما این اتفاق رخ نداد و نباید زود قضاوت کرد و شاید اتفاقاتی در آنجا رخ داد که نتوانستند به موفقیت دست یابند. البته پیرجهان ورزشکار جوانی است و نباید از او توقع داشت، اما تفتیان باتجربه است و مسابقات بزرگی را تجربه کرده و زمانی که به ایران بازگشت علت نتیجه نگرفتنش را سئوال می کنیم. 

صیامی: علت نتیجه نگرفتن تفتیان در مسابقات جهانی را جویا می‌شویم/ به افتخارآفرینی حدادی امیدوار هستیم


 بیشتر بخوانید: توقف تفتیان و پیرجهان در دور مقدماتی


کم تجربگی باعث شد پیرجهان در مسابقات جهانی نتیجه نگیرد  

او ادامه داد: پیرجهان جوان است و خیلی زمان برای موفقیت دارد و کم تجربگی باعث شد که در مسابقات بزرگ جهانی نتواند نتایج دلخواه را بگیرد. انشالله این ورزشکار در بازی‌های آسیایی دوره بعد بتواند به موفقیت دست یابد. به هر حال کسب مدال در مسابقات جهانی و المپیک سخت است و همه ورزشکاران به صورت جدی وارد این رقابت‌ها می‌شوند. ما ورزشکاران را با این هدف به مسابقات جهانی می‌فرستیم که کسب تجربه کرده و در دوره بعد بازی‌های آسیایی کسب مدال کنند. البته حدادی توانایی کسب مدال در جهان و المپیک دارد. البته یک دل نگرانی درباره تفتیان داشتیم، چرا که این ورزشکار از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت جزیی شده بود و شاید آن اتفاق در نتیجه نگرفتنش در مسابقات جهانی تاثیرگذار بود. 

ورزشکاران را برای کسب تجربه به مسابقات بزرگ اعزام می کنیم 

صیامی درباره اینکه آیا قرارداد مربی فرانسوی تفتیان تمدید می‌شود، گفت: به هر حال باید قبول کنیم که داشته‌ها و ظرفیت دوومیدانی همین تعداد ورزشکار هستند و ورزشکارانی که به المپیک می‌فرستیم به جز حدادی، مابقی شانس زیادی برای کسب مدال ندارند، به همین علت هدف فدراسیون از اعزام ورزشکاران به این مسابقات کسب مدال در بازی‌های آسیایی است. انتظار مدال از تفتیان را نباید دشته باشیم و علاوه بر این از پیرجهان که ورودی جهانی را کسب نکرد بلکه از طریق رنکینگ به این مسابقات راه یافت توقع نداریم. ما ۲ گروه ورزشکار داریم که حدادی در گروه اول قرار دارد که توانایی برای کسب مدال در مسابقات جهانی و المپیک دارد، اما گروه دوم شامل ورزشکارانی می‌شود که برای کسب تجربه به مسابقات بزرگ می‌روند تا تنشان به تن قدرتمندان دوومیدانی بخورد و در مسابقات آسیایی مدال بگیرند.  

صیامی: علت نتیجه نگرفتن تفتیان در مسابقات جهانی را جویا می‌شویم/ به افتخارآفرینی حدادی امیدوار هستیم

ظرفیت دوومیدانی را باید حفظ کنیم 

او ادامه داد: حسن تفتیان ورزشکاری است که افتخار آفرینی کرده است و در مسابقات داخل سالن جهان به رتبه پنجم دست یافت. ما برای او شرایطی را فراهم کردیم، اما این ورزشکار در جاکارتا موفق نبود. به هر حال داشته‌های ما در دوومیدانی همین قدر است و باید از ورزشکاران حمایت کنیم تا در بازی‌های آسیایی کسب مدال کنند. ما باید ظرفیت دوومیدانی را حفظ کنیم و نیم نگاهی هم به کسب مدال داشته باشیم. به هر حال تفتیان در مسابقات انتخابی نتایج خوبی می‌گیرد، اما در مسابقات هدف و اصلی نتیجه دلخواه را کسب نمی‌کند، به همین علت زمانی که به ایران بازگشت باید در این باره از او سئوال بپرسیم.


بیشتر بخوانید: حدادی به فینال پرتاب دیسک جهان صعود کرد


برای کسب مدال در جهانی و المپیک باید حداقل ۷، ۸ سال کار کنیم 

دبیرفدراسیون دوومیدانی گفت: مسابقات جهانی سطحش خیلی بالاست و اگر می‌خواهیم ورزشکاران ما در  این رقابت‌ها و المپیک مدال بگیرند باید کار‌های سخت تری را انجام بدهیم. همچنین اردو‌های بیشتر برای ورزشکاران تدارک ببینیم و استعداد‌های ناب را به سمت مدال ببریم. به نظرم حداقل باید ۷، ۸ سال به صورت جدی کار کنیم و پشتوانه سازی داشته باشیم.  

او در پایان درباره شانس کسب مدال از سوی حدادی در مسابقات جهانی گفت: بله ما امیدواریم که حدادی در این مسابقات برای کشورمان افتخار آفرینی کند.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار