راه اندازی سامانه روابط کار در ۱۵ استان کشور راه‌اندازی/ پرونده‌های الکترونیک کارگران و کارفرمایان مادام‌العمر شد

مدیرکل روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سامانه روابط کار در ۱۵ استان کشور راه اندازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش یزدان مدیرکل روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سامانه جامع کار در ۱۵ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود، گفت: تاکنون ۲ زیر سامانه ثبت دادخواست فعال شده است.

او با بیان اینکه در این استان‌ها کارگران و کارفرمایان باید نسبت به احراز هویت و ایجاد پرونده الکترونیک اقدام کنند، افزود: ۴۷ زیرسامانه در حوزه‌های مختلف در این سامانه روابط کار پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید: پرداخت حقوق مدیران پس از کارگران +عکس


مدیرکل روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴ زیرسامانه فعال می‌شود، اضافه کرد: با راه‌اندازی این سامانه مراجعات فیزیکی و بروکراسی اداری کاهش می‌یابد.

یزدان با بیان اینکه پرونده‌های الکترونیک برای کارگران و کارفرمایان مادام‌العمر است، ادامه داد: در این سامانه همه مراحل از ابلاغ تا صدور رأی در کمترین زمان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه ثبت دادخواست‌ها در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ سیر نزولی داشته داشته است، گفت: آمار سازش نیز در این مدت روند مناسب و سیر افزایشی داشته است.

مدیرکل روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: افزایش آرای سازش سرعت عمل رسیدگی به شکایات را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ب

جزییات راه اندازی سامانه روابط کار در ۱۵ استان کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.