رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت مطرح کرد:

بیش از ۲۴ نوع بیماری‌ با اهدای سلول‌های بنیادین قابل درمان است/ افزایش ۴٠ درصدی پیوند عضو در سال ٩٨

شادنوش گفت: امسال با کمک هموطنان‌مان شاهد افزایش ۴٠ درصدی آمار اهدای عضو در کشور بودیم.

افزایش ۴٠ درصدی پیوند عضو در سال ٩٨به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در مراسم روز جهانی اهداکنندگان سلول‌های بنیادی، اظهار کرد: جای خوشحالی است که امروز یکی از کشور‌های پیشرفته در زمینه اهدا و پیوند عضو هستیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر همه پیوند‌های عضو در کشور انجام می‌شود، بیان کرد: پیوند عضو در کشور به جایی رسیده است که برای انتقال عضو از هواپیما‌های فالکون جت استفاده می‌کنیم و این جت‌ها از شهری برمی‌خیزد تا عضوی را به شهر دیگری منتقل کنند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: امروز با همت شما حرکت جمعی در کشور آگاهی رسانی در زمینه اهدای سلول‌های بنیادی بیشتر می‌شود و دست یاری به سمت مردم دراز خواهیم کرد تا شبکه ملی سلول‌های بنیادی اطلاعات سلولی خود را ثبت کنند، به این ترتیب زندگی‌های زیادی را نجات دهند.


بیشتر بخوانید: درمان‌های گران‌قیمت را رها نکرده‌ایم/ چالش مالی وزارت بهداشت در تولید ٢ واکسن/ راه اندازی مراکز پذیرش اهداکنندگان سلول‌های بنیادی در همه استان‌ها


او گفت: امروز بیش از ۲۴ نوع از انواع بیماری‌ها در کشور ما با اهدای سلول‌های بنیادین قابل درمان است، همانطور که امسال با کمک هموطنانمان شاهد افزایش ٤٠ درصد آمار اهدای عضو در کشور بودیم.

شادنوش گفت: در سال آینده کار‌های بسیار بزرگتری نیز در حوزه سلول‌های بنیادی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

در حال حاضر همه پیوند‌های عضو در کشور انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار