سرتیپ حاتمی:

نسل امروز بیش از نسل گذشته فرهنگ شهادت را درک کرده است/ سیاست فشار حداکثری دشمن درحال تبدیل به التماس حداکثری است

وزیر دفاع گفت: نسل امروز شاید بیش از نسل گذشته این فرهنگ را به ویژه طی چند سال اخیر درک کرده و نمود بیشتری پیدا کرده باشد.


نسل امروز شاید بیش از نسل گذشته فرهنگ شهادت را درک کرده استبه گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در آئین یادواره شهدای وزارت دفاع که شامگاه یکشنبه هفتم مهرماه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: جلساتی که با نام و یاد شهدا برگزار می‌شود جلسات بسیار ارزشمندی است. مقام شهید نزد خداوند به قدری والاست که شاید به راحتی برای هیچ کس قابل درک نباشد.

او ادامه داد: شهادت بالاترین و بهترین پاداشی است که خداوند به یک انسان اعطا می‌کند. البته زنده نگه داشتن مقام شهدا نیاز به توفیق دارد که خوشبختانه جامعه این سعادت را دارد.

حاتمی در ادامه با اشاره به فرهنگ شهادت و ثمرات آن خاطر نشان کرد: نسل امروز ما بیش از نسل گذشته این فرهنگ را به ویژه طی چند سال اخیر درک کرده و این فرهنگ نمود بیشتری در جامعه ما پیدا کرده است.

او افزود: این فرهنگ شهادت بود که در عراق و سوریه توطئه آمریکایی‌ها و اذناب آنها را خنثی کرد. هدف آنها در عراق و سوریه طراحی و برنامه ریزی توطئه‌ای بود که برای چندین سال اختلاف و جنگ شیعه و سنی را در منطقه ما نهادینه کرده تا خود به چپاول منابع منطقه بپردازند.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در ابتدای ظهور داعش بیش از ٩٠ درصد از خاک سوریه در اشغال این تروریست‌ها بود، اظهار کرد: آنها علاوه بر سوریه بخش بزرگی از عراق را هم اشغال کرده بودند. این مناطق در اختیار جنایتکارانی بود که هدف درجه یک آنها بخشی از مسلمانان یعنی شیعیان بود. اما فرهنگ شهادت با این جنایتکاران مقابله و توطئه‌های آنان را خنثی کرد.

او افزود: شهدای عزیز مدافع حرم محصول همین فرهنگ بودند و از همین فرهنگ رشد کردند و کار بزرگی را انجام دادند.

حاتمی نقش دفاع مقدس در ایجاد خودکفایی در صنایع دفاعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما در این دوران یاد گرفتیم که باید بر روی پای خود بایستیم تا بتوانیم به خودکفایی برسیم. همه افراد و متخصصان صنایع دفاعی با بهره گیری از همین فرهنگ شهادت کاری را انجام دادند که از آن طریق امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که دشمن باید برای کوچک‌ترین تصمیمات خود در مقابل جمهوری اسلامی اقدام متقابل ما را محاسبه کند.

او ادامه داد: ما پهپاد متجاوز دشمن که به مرز‌های ما تعرض کرده بود را منهدم کردیم. آنها پس از این واقع جلساتی را برگزار کردند، اما نتوانستند تصمیمی برای مقابله با این کار انجام دهند که این مورد هم ناشی از اثرات فرهنگ شهادت است. لازم به ذکر است جوانانی که در دوران دفاع مقدس را از نزدیک مشاهده کرده بودند و دفاع کرده بودند، این کار بزرگ را به نتیجه رساندند.

وزیر دفاع به رونمایی سامانه باور ٣٧٣ اشاره و تاکید کرد: ما در روز‌های اخیر سامانه‌ای را رونمایی کردیم که سردار وحیدی با شهامت آن را پایه گذاری و سردار دهقان هم فرآیند ساخت آن را با تمام قدرت  ادامه دادند و به نتیجه نهایی رسید. هنگامی که این سامانه رونمایی شد، دشمنان نظام جمهوری اسلامی متعجب ماندند، زیرا می‌دانستند چه اتفاقی رخ داده چراکه کشور‌های بسیار کمی توان ساخت چنین محصولاتی را به صورت داخلی دارند.

حاتمی با اشاره به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران گفت: امروز در جلسه هیات دولت که رئیس جمهور درباره سفر خود به نیویورک توضیح می‌داد من درباره این موضوع اطمینان بیشتری حاصل کردم که آمریکا در حال اجرای سیاست فشار حداکثری علیه کشورمان است و هر کاری بتواند برای فشار بر ملت ایران انجام می‌دهد یعنی حتی اگر بتواند جلوی ورود آب و اکسیژن را هم بگیرد، این کار را انجام می‌دهد و کار‌هایی را هم که انجام نمی‌دهد ناشی از عدم توانایی اوست.

او با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور کشورمان به نیویورک ادامه داد: همه سران کشور‌های جهان بدون اینکه درخواستی از سوی هیئت ایرانی مطرح شود به دیدار رئیس جمهور ما می‌آمدند و محل اقامت رئیس‌جمهوری کشورمان در نیویورک محل رفت و آمد آنها بود و به هیئت ایرانی گفتند که شما بیایید و در قالب ۱+۵ ملاقات داشته باشید. زیرا مطلع هستیم که هیچ گاه ملاقات دوجانبه‌ای انجام نمی‌شود.

وزیر دفاع سخنان سران کشور‌های غربی را بدون پشتوانه خواند و تصریح کرد: سران و مسئولان کشورمان به دلیل بی اعتمادی به این حکام و اطلاع از اینکه معلوم نیست حرف‌هایی که قبل از ملاقات می‌زنند را بعد از ملاقات هم بزنند، مانند ملاقات با سران کره شمالی که علی‌رغم هیچ اتفاقی هم نیافتاد،   تیم جمهوری اسلامی ایران این درخواست‌ها را نپذیرفت.


بیشتر بخوانید: سیاست اصولی ایران حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه است


حاتمی افزود: سیاست فشار حداکثری دشمنان درحال تبدیل شدن به التماس حداکثری است و آنها به ما التماس می‌کنند که بیایید یک بار دیدار داشته باشیم. اما این دیدار هیچ گاه رخ نخواهد داد.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به راهکار حل مشکلات اقتصادی کشور گفت: ما همان‌گونه که در این سال‌ها با مقاومت به جایگاه خوبی در صنایع دفاعی رسیده ایم، می‌توانیم در آینده نزدیک بر این مشکلات اقتصادی هم غلبه کنیم.

او در پایان تاکید کرد: همان‌گونه در حوزه دفاعی وقتی پیشرفت‌های امروز خود را با دوره دفاع مقدس مقایسه می‌کنیم شاهد پیشرفت‌های بسیاری هستیم و در شرایط تحریم به این موفقیت‌ها دست پیدا کرده‌ایم، در حوزه اقتصادی و سایر بخش‌های کشور که مشکلاتی وجود دارد مانند همین راه طی خواهد شد و در آینده بسیار نزدیک به پیشرفت‌های خوبی در سایر بخش‌ها خواهیم رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار