قطع راه ارتباطی ۴۰ روستای حاشیه رودخانه کاجو در قصرقند/۱۶ هزار نفر در پشت سیلاب گرفتار هستند

فرماندار قصرقند گفت: بارندگی و طوفان دیشب موجب آبگرفتگی شدید معابر قطع راه ارتباطی ۴۰ روستای حاشیه رودخانه کاجو در قصرقند و قطع درختان در شهرستان قصرقند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پاک اندیش فرماندار قصرقند گفت:در اثر بارندگی‌های دیشب رودخانه بزرگ کاجو طغیان کرد و ارتباط ۴۰ روستای بالادست و پایین دست این رودخانه با مرکز شهرستان قطع شد.

پاک اندیش همچنین افزود: بارندگی و طوفان شب گذشته موجب خسارت به بخش‌های آب، برق، مخابرات و کشاورزی این شهرستان نیز شد که در حال بر آورد میزان خسارات هستیم.

 


بیشتر بخوانید:سیلاب راه ارتباطی اسپکه به فنوج را بست / شهروندان از تردد غیر ضروری خودداری کنند


۱۶ هزار نفر در پشت سیلاب رودخانه کاجو قصرقند گرفتار هستند

 فرماندار قصرقند  گفت: حدود ۱۶ هزار نفر  طغیان رودخانه‌های فصلی پشت سیلاب رودخانه کاجوی این شهرستان گرفتار هستند و هیچ راه دسترسی زمینی برای امدادرسانی به آنان وجود ندارد.

رحیم بخش پاک اندیش  اظهار داشت: راه ارتباطی ۱۰ روستای بخش ساربوک از دپ تا عزیزآباد و ۳۰ روستای حوزه کاجو تا فروکش کردن آب بسته است و امداد رسانی به مردم با مشکل رو به رو شده و تنها بوسیله بالگرد امکان امداد رسانی وجود دارد.

او بیان کرد: روستا‌های محدوده رودخانه کاجو راه دسترسی مناسبی ندارند و مسیر جاده آن‌ها از بستر رودخانه می‌گذرد و با کمترین بارندگی و جاری شدن سیلاب این جاده بسته می‌شود و خدمات رسانی تنها از طریق هوایی امکان‌پذیر است.

فرماندار قصرقند با بیان اینکه برای برون رفت از مشکلات بایستی در بازگشایی و ساخت راه دسترسی ۳۰ روستای بالا دست کاجو (بخش مرکزی) با جمعیتی افزون بر۶ هزار نفر تسریع شود، افزود:ساخت این جاده از چندی پیش شروع شده و تنها ۳۴ کیلومتر از آن باقی‌مانده که نیازمند تخصیص اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

او  ادامه داد: از آنجاییکه اعتبارات این مسیر از محل منابع استانی پیش‌بینی شده و اعتبارات استانی اندک است روند ساخت آن طولانی شده و نیازمند تخصیص از محل اعتبارات ملی است.

پاک اندیش با تاکید بر تسریع در ساخت پل حمیری که راه ارتباطی ۱۰ روستای پایین دست کاجو (بخش ساربوک) با ۱۰ هزار نفر جمعیت پس از جاری شدن سیلاب رودخانه بسته می‌شود خاطرنشان کرد: کار مطالعه پل مذکور به اتمام رسیده و نیازمند تسریع در تخصیص کامل اعتبارات و عملیات ساخت آن است.

او  اظهار داشت: تسریع در تکمیل و تجهیز تنها مرکز درمانی حوزه کاجو (دهیرک) و ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای در کنار آن می‌تواند از دغدغه‌های انتقال بیماران در هنگام مواقع بحرانی و طغیان رودخانه بکاهد.

فرماندار قصرقند تخصیص ماشین‌آلات راهداری شامل لودر، گریدر و کامیون برای بازگشایی راه‌ها و تجهیز اداره راه قصرقند به ماشین آلات جدید را خواستار شد و افزود: مسیر‌های روستایی خاکی نیازمند بازگشایی و رگلاژ هستند و باید توجه ویژه به این شهرستان محروم در زمینه آسفالت راه‌ها شود.

او تاکید کرد: شهروندان از تردد و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌های فصلی جدا خودداری کنند.

قصرقند با جمعیت ۶۵ هزار نفر در ۵۷۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار