تعیین شعبه های اخذ رای برای دامغان / ضرورت مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی

دبیر ستاد انتخابات استان استان سمنان گفت: ۹۳ شعبه اخذ رای برای دامغان در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید متقی دبیر ستاد انتخابات استان استان سمنان در نشست مشترک ستاد انتخابات استان سمنان ضمن بیان اینکه انتخابات در دو بخش مرکزی و امیرآباد برگزار خواهد شد،گفت: در ادوار گذشته ما شاهد افزایش حضور و روند رو به رشد مشارکت مردم در انتخابات بودیم که امیدواریم در انتخابات آتی نیز شاهد افزایش مشارکت نسبت به انتخابات ریاست جمهوری در سال۹۶ باشیم.

او با بیان اینکه میانگین آرا در شعب دامغان در دهمین دوره مجلس ۵۶۰ رأی بوده است، افزود: بر اساس جلسات کارشناسی انجام‌شده، ۹۳ شعبه اخذ رأی برای شهرستان تاکنون در نظر گرفته‌شده است.

فرماندار دامغان نیز در این نشست بابیان اینکه انتخابات همواره در کشور ما در ادوار مختلف از اهمیت بالایی برخوردار بوده که انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی نیز از این مهم ‌مستثنی نیست، گفت: تلاش و سعی ما بر این است با برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه‌های مختلف داریم، شاهد مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی باشیم.

علی‌اصغر مجد بابیان اینکه ما تلاش داریم تا درنهایت بی‌طرفی، صیانت از آراء مردم را در دستور کار داشته باشیم، ابراز داشت: دستیابی به درصد مشارکت بالا، نیازمند برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف است و در همین راستا ستاد انتخابات شهرستان دامغان با هفت کمیته تشکیل‌شده است و برای انتخابات آتی در این شهرستان، تاکنون ۹۳ صندوق رأی در نظر گرفته‌شده است.

برگزاری فرایندهای الکترونیکی در انتخابات

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان نیز در این نشست گفت: از ۲۵ فرآیند برگزاری انتخابات تا این لحظه مقررشده است تا ۲۴ فرآیند به‌صورت الکترونیکی برگزار شود که این مهم اهمیت کمیته فناوری اطلاعات را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

علی‌رضا معنوی بابیان اینکه استان سمنان به دلیل عملکرد خوبی که در ادوار گذشته داشته است، به‌عنوان استان پیشنهادی برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه از سوی وزارت کشور انتخاب‌شده است، تأکید کرد: استفاده از سامانه احراز هویت برخط در انتخابات آتی از سوی شورای نگهبان پذیرفته‌شده است و به‌عنوان یکی از شاخصه‌های انتخابات آتی باید از آن دفاع کرد.

او افزود: استان سمنان ازنظر پوشش خطوط ارتباطی تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و برای رفع کمبودها، بازدید میدانی انجام خواهد شد و از سوی دیگر دامغان پیرامون برگزاری انتخابات در بحث الکترونیکی از حوزه‌های انتخابیه مطلوب ما در استان بوده که توقع داریم این جایگاه در انتخابات آتی نیز ارتقاء یابد.

انتهای پیام / م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار