خلیل آبادی گفت: شهر تهران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری در منطقه مسیر طولانی را پیش رو دارد که طی آن مسیر نیازمند عزم جدی تمام ذی نفعان است.

صنعت گردشگری دومین صنعت رو به رشد دنیا / حل مشکلات صنعت گردشگری نیازمند عزم جدی تمامی ذی نفعان استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل آبادی رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران در همایش روز جهانی گردشگری ضمن تبریک این روز گفت: همانطور که می‌دانید روز ۵ مهر ماه مصادف با ۲۷ سپتامبر روز جهانی گردشگری نام دارد و هدف از نامگذاری این روز عرج نهادن و افزایش آگاهی جوامع بین‌المللی در مورد اهمیت گردشگری و تأثیر این صنعت بر اجتماع، فرهنگ، سیاست و اقتصاد است.

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که گردشگری دومین صنعت رو به رشد دنیاست گفت: گردشگری سهم زیادی در اقتصاد جهانی دارد و اهمیت آن روز به روز در دنیا در حال افزایش است و در عصر حاضر گردشگری به عنوان یکی از محرکه‌های اصلی پیشرفت اجتماعی و اقتصادی در جوامع به شمار می‌رود.

او با تأکید بر این نکته که گردشگری می‌تواند با کمترین سرمایه، بیشترین اشتغال را برای همه طبقات اجتماعی به ویژه جوانان و زنان ایجاد کند، گفت: سازمان جهانی گردشگری شعار روز جهانی گردشگری را در سال ۲۰۱۹ (گردشگری و مشاغل آینده‌ای بهتر برای همه) برگزید و از این طریق توجه جامعه جهانی را به تأثیر مثبت گردشگری بر اشتغال و فراهم آوردن آینده بهتر برای آحاد مردم آن هم در شرایط بحران اقتصادی جهانی جلب کرد.
رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: هنر مدیریت گردشگری و مدیریت شهری ایجاد تعادل بین آثار مثبت و منفی گردشگری از طریق اتخاذ رویکرد برنامه ریزی صحیح و اتخاذ سیاست‌های به جا و مناسب برای به کمترین میزان رساندن آثار منفی و خسارت‌های احتمالی بر شهر و جامعه محلی است.

خلیل آبادی با اشاره به رویکرد شورای شهر پنجم تأکید کرد: از زمان شروع به کار شورای پنجم رسالت این شورا توسعه شهر بر محوریت فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی بوده است.

او با اشاره به ماده ۷۲ برنامه سوم شهرداری تهران گفت: تصویب ماده ۷۲ برنامه سوم شهرداری تهران و ایجاد ساختار مناسب گردشگری را می‌توان یکی از برنامه‌های بلند مدت مدیریت شهری تهران برای تحقق توسعه پایدار گردشگری، افزایش کیفیت زندگی و زیست پذیری شهر تهران دانست.

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران تأکید کرد: شهر تهران برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری در منطقه مسیر طولانی را پیش رو دارد که پیمودن آن مسیر نیازمند عزم جدی تمام ذی نفعان حوزه گردشگری شهری اعم از بخش دولتی، خصوصی و جامعه محلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار