فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ روحانی در امر تبلیغات اسلامی

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی از فعالیت چهار هزار و ۵۰۰ روحانی در امر تبلیغات در سطح کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام سید ناصر محمدیان معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی در دیدار با حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: در حال حاضر، چهار هزار و ۵۰۰ روحانی به صورت مستمر در حوزه کارهای تبلیغی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

او افزود: امر تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با این موضوع به ویژه تبلیغ چهره به چهره بیشترین فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را به خود اختصاص می‌دهد.

محمدیان ادامه داد: فعالیت‌های هنری، رسانه‌ای، کتاب و کتابخوانی و تعلیم و تربیت از دیگر فعالیت‌های تبلیغات اسلامی به شمار می‌رود و مراکز خاص و ویژه خود را در کشور گسترش داده است.

محمدیان، ساماندهی امور روحانیون مبلغ در کشور را از مهمترین سیاست‌های حوزه فرهنگی دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با اسکان ثابت مبلغان در مناطق مختلف کشور، رابطه بین مردم و روحانیون را تقویت کرده و مبلغان را به عنوان نیروی شاخص و ثابت در محله‌ها معرفی کنیم.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی ملاک ارزیابی فعالیت روحانیون است، اظهار داشت: سعی می‌شود از تعدد و افزایش فعالیت‌ها کم کنیم و بر اثربخشی این اقدامات متمرکز شویم.

محمدیان با تاکید بر توجه بیش از پیش به نقش محوری مسجد در تمام شئون زندگی مردم، افزود: روحانیون باید به این موضوع توجه داشته باشند و صرفا به اقامه نماز در مساجد اکتفا نکنند.

او، به کارگیری خلاقیت و اهتمام روحانیون به امور اقتصادی و کارآفرینی را از ضرورت‌های حوزه تبلیغ دانست و افزود: روحانیون نباید به اعتبارات سازمان متکی و وابسته باشند بلکه می‌توانند با به راه‌اندازی فعالیت‌های اقتصادی از نظر مالی خودکفا شوند.

محمدیان خاطرنشان کرد: گرچه گردش مالی این سازمان قابل توجه هست، اما این اعتبارات بخوبی مدیریت نمی‌شود که با مدیریت بهینه آن می‌توان در اداره امور مستقل باشیم.

انتهای پیام/خ

مبلغان به عنوان نیروی شاخص و ثابت در محله‌ها معرفی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.