در جلسه امروز شورای شهر تهران مطرح شد؛

متلک خلیل آبادی به شهربانو امانی/ «خانم امانی نمک شورای شهر است»

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران خلیل آبادی با خطاب قرار دادن شهربانو امانی او را نمک شورا خواند.


خانم امانی نمک شورای شهر است/ محسن جان! تو از این‌ بدترها را می‌گویی!به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران صبح امروز (سه‌شنبه ۹مهرماه) برگزار شد، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت: موفقیت‌های در طول هشت سال دفاع مقدس ناشی از اتحاد و انسجام ملی بوده است و کسانی که در این شورا و یا شورای قبلی بودند، همگی دستی در جنگ و دفاع مقدس داشتند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: این درست نیست که عده‌ای می‌گویند شورای پنجم در مسیر شهدا نیست.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم انقلاب اسلامی را بدون آیت الله طالقانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کنیم، تصریح کرد: چقدر در این ایام از آن‌ها تجلیل شد؟ و حالا عده‌ای به خاطر جابجایی یک تابلو جنجال به پا می‌کنند تا شورا را تخریب کنند.

خلیل آبادی خاطرنشان کرد: ما نباید شهدا را دستاویز مسائل سیاسی قرار دهیم.

در این هنگام شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر سخنان خلیل آبادی را قطع کرد و با صدای بلند گفت: این کار‌ها به خاطر انتخابات است.

خلیل آبادی هم که می‌خواست جلسه شورا همچنان تحت کنترل او باشد، گفت: خانم امانی نمک شورای شهر است که این موضوع سبب خنده حاضران در صحن شورا شد.


بیشتر بخوانید: احتمال قصور لایه‌های پایینی شهرداری تهران در حذف عنوان شهید از تابلو معابر


در این شرایط که از وزانت جلسه شورا کاسته شده بود، محسن هاشمی رفسنجانی در مقام ریاست شورا به خلیل آبادی تذکر داد که به نطق خود ادامه دهد و خلیل آبادی هم به او گفت: «محسن جان این‌ها که چیزی نیست، تو خودت بدتر از این‌ها را می‌گویی!».

خلیل آبادی در ادامه با بیان اینکه گردشگری در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی بشر سرنوشت ساز است، گفت: از گذشته مردمان خردمند برای سفر جایگاه ویژه‌ای قائل بودند و آن را بخشی از زندگی اجتماعی و انسانی خود محسوب می‌کردند.

وی با اشاره به کاربرد واژه سیر در قرآن کریم افزود: قرآن از این طریق دستور به جهانگردی داده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه رسالت شورای پنجم در محوریت فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: گردشگری به عنوان یکی از محرکه‌های اصلی پیشرفت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه بشری شناخته می‌شود.

خلیل آبادی با اشاره به اینکه ۸ مهر روز جهانی گردشگری است، گفت: به همین مناسبت همایشی در برج میلاد برگزار شد که این فرصت را غنیمت شمرده و از همه مدعوین تشکر می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه گردشگری دومین صنعت رو به رشد دنیا است که سهم زیادی در اقتصاد جهانی دارد، گفت: شعار روز جهانی گردشگری امسال «گردشگری و اشتغال، آینده‌ای برای همگان» است.

وی تصریح کرد: تحولات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در قرن ۲۱ با گردشگر پذیر بودن شهر‌ها مرتبط است، زیرا صنعت گردشگری علاوه بر تبادل فرهنگ‌ها در سایه ثبات سیاسی بدون تنش رشد می‌کند و اقتصاد پایدار را رقم می‌زند.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه صنعت گردشگری می‌تواند با کمترین سرمایه بیشترین اشتغال را برای همه طبقات پدید آورد، تصریح کرد: با ورود به این حوزه می‌توان در مناطقی که دارای ارزش‌های میراثی هستند، اما درآمد کمی دارند، درآمدزایی کرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: آمار‌های رسمی جهانی حکایت از آن دارد که به طور متوسط در دنیا از ۱۰ هزار شغل یک شغل متعلق به گردشگری است و در ایران به ازای هر ۱۴ شغل، یک شغل متعلق به گردشگری است، لذا از میانگین جهانی هم پایین‌تر هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگری در ایران و خصوصا تهران مظلوم واقع شده است، گفت: کسب درآمد از نفت موجب کناره گیری از دیگر راه‌های درآمدی می‌شود، در حالی که گردشگری در برخی از کشور‌ها اصلی‌ترین منبع درآمد است.

خلیل آبادی با بیان اینکه ایران در پایداری محیط گردشگری رتبه ۱۱۹ و در منابع انسانی گردشگری رتبه ۱۰۵ را دارد، گفت: ایران ارزان‌ترین کشور برای گردشگران در دنیا است، اما در سال گذشته یک میلیارد و ۳۲۳ میلیون گردشگر بین المللی وجود داشت که سهم ایران تنها ۵ میلیون نفر و سهم تهران فقط ۱.۶ میلیون نفر بود.

انتهای پیام/

توضیحات خلیل آبادی درباره رویکرد شورای پنجم نسبت به شهدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار