از بزرگترین مهمانی فضانوردان تا رکورد شکنی در ایستگاه فضایی

ایستگاه فضایی بین المللی این روز‌ها یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها را سپری می‌کند و تعداد زیادی از فضانوردان با ماموریت‌های مختلف درآن حضور دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان اعلام کرده اند اکنون در ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۹ نفر اقامت دارند و در زمان‌های مختلف طی ۴ ماموریت فضایی مختلف به ایستگاه فضایی بین المللی وارد شده اند.

به گفته کارشناسان سه فضانورد درتاریخ ۳ اکتبر سال میلادی جاری با اتمام ماموریتشان در فضا به زمین باز خواهند گشت.
 

به طور معمول در ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۳ تا ۶ فضانورد حضور دارند، البته امکان هدایت و کنترل تجهیزات بدون وجود خدمه انسانی وجود دارد.

آخرین بار در تاریخ ۲۵ سپتامبر سال میلادی جاری سه فضانورد با استفاده از کپسول فضایی Soyuz MS-۱۵ وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند.
 
 

بیشترین آمار فضانوردان در فضا

بنا بر آمار‌ها بیشترین تعداد فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی تاکنون حدود ۱۳ نفر بوده است که این اتفاق در سال ۲۰۰۹ روی داده است. آخرین بار که ۹ فضانورد در ایستگاه فضایی حضور داشته اند به سال ۲۰۱۵ میلادی باز می‌گردد.
 

بیشتر بخوانید: خیز ناسا برای ارسال انسان به فضا در سال ۲۰۲۴/ نسل آینده موشک‌های هسته‌ای از راه می‌رسند

ایستگاه فضایی بین المللی به اندازه یک زمین بازی فوتبال است که در فاصله ۲۵۰ مایلی از سطح کره زمین قرار دارد. فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی افزون بر انجام آزمایش‌های مختلف علمی درون ایستگاه فضایی به پیاده روی خارج از ایستگاه فضایی می‌پردازند.

ساخت ایستگاه فضایی بین المللی سال‌ها به طول انجامیده است و کارشناسان قطعه‌های مختلف بدنه ایستگاه فضایی را در طول سال‌ها به تدریج در فضا به هم متصل کرده اند.
 

در این ماموریت برای اولین بار فضانوردی از کشور امارات متحده عربی به نام هزا المنصوری Hazzaa Al Mansoori به فضا سفر کرده است. این فضانورد پیش‌تر خلبان هواپیما‌های جنگی درکشور امارات بوده است.

در ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل محدودیت و نبود اکسیژن در فضا، تولید این ماده حیاتی برای زنده ماندن انسان‌ها با استفاده از نوعی فرآیند به نام الکترولیز که در آن دو اتم هیدروژن از طریق یک جریان الکتریکی از اکسیژن جدا می‌شوند از آب تولید می‌شود.
 

فضانوردان به چه زبانی باید تسلط داشته باشند؟

درجه حرارت درون ایستگاه فضایی بین المللی حدود ۲۲ درجه سانتی گراد است و معمولاً درجه حرارت درونی آن مطابق با خواسته و سلیقه فضانوردان تنظیم می‌شود.

تمامی فضانوردانی که به ایستگاه فضایی سفر می‌کنند باید به دو زبان انگلیسی و روسی تسلط کامل داشته باشند، به ویژه زبان روسی، زیرا نقل و انتقال فضانوردان با استفاده از کپسول فضایی سایوز روسی انجام می‌شود.
 

قرار است این فضانورد آزمایش‌هایی برای بررسی وضعیت استخوان‌های بدن انسان، ترکیب بدن و سیستم غدد درون ریز بدن انجام دهد.
 

ماموریت این فضانورد حدود ۸ روز در ایستگاه فضایی بین المللی به طول می‌انجامد و از جمله کار‌های او در فضا تهیه خوراک عربی برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی است.

منبع:Space
انتهای پیام/

 رکورد حضور فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار