وقتی فدراسیون جهانی وزنه برداری روی کیانوش و علی‌حسینی را زمین انداخت

فدراسیون جهانی وزنه برداری با حضور رستمی و علی حسینی در رقابت‌های گزینشی المپیک موافقت نکرد.

وقتی فدراسیون جهانی وزنه برداری روی کیانوش و علی‌حسینی را زمین انداختبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶، درصدد کسب امتیازات لازم برای شرکت در المپیک ۲۰۲۰ بود، اما با اوت شدن در رقابت‌های جهانی وزنه برداری تایلند این امتیازات را از دست داد و پس از آن، دیداری با تاماش آیان رئیس فدراسیون جهانی وزنه برداری (IWF) داشت. در این دیدار آیان به رستمی اعلام کرد که برای حضور در رقابت‌های گزینشی المپیک در سوئیس باید درخواست مکتوب خود را به این فدراسیون ارسال کند. اما حالا با توجه به اتمام این فرصت، رستمی نمی‌تواند در رقابت‌های گزینشی المپیک در سوئیس (که از ۲ آبان آغاز می‌شود) شرکت کند.

از طرفی سعید علی حسینی که به دلایل شخصی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت‌های جهانی تایلند را همراهی نکرد تا حدودی شرایطی مشابه با رستمی داشت و روز گذشته فدراسیون جهانی با حضور او هم در رقابت‌های گزینشی المپیک ۲۰۲۰ در سوئیس مخالفت کرد.

با توجه به این موضوع که رستمی و علی حسینی هیچ امتیازی در ۶ ماهه دوم سال میلادی کسب نکردند، بعید است که در ۶ ماهه اول سال آینده نیز جواز حضور در رقابت‌های گزینشی را به دست آورند.

این موضوع درحالی عنوان می‌شود که دیگر وزنه بردار مطرح تیم ملی وزنه برداری، یعنی سهراب مرادی از ۲ ماه گذشته که می‌دانست در رقابت‌های تایلند به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود، از طریق فدراسیون وزنه برداری ایران اقدامات لازم برای حضور در رقابت‌های سوئیس را انجام داده بود و حالا این احتمال وجود دارد که از بین مرادی، رستمی و علی حسینی، تنها سهراب مرادی بتواند در سوئیس وزنه بزند.


بیشتر بخوانید: وقتی ۳ ماه طلایی را از دست می دهیم، نتیجه اش می شود همین!/ از حالا به بعد ادامه روند کیانوش رستمی را نمی‌پذیریم


یکی از مدیران فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را تایید کرد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
محمد کا کا
۰۷:۴۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
از رستمی خوشم نمیاد خیلی مغروره تنهای وزنه همینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
کیانوش رستمی همیشه یک قهرمان ملی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
خوب است این اقایان از وزنه بداری خدا حافظی کرده
آخرین اخبار