پژوهشکده آلمانی در تحقیقی صحت گزارش ترکیه مبنی بر حضور ۳۶۰۰ پناهنده سوری در خاک این کشور را زیر سوال برد.

پژوهشکده آلمانی: ترکیه در تعداد پناهنده‌های سوری اغراق کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، پژوهشکده «DeZim» آلمان در تحقیقی اعلام کرد که آمار اعلام شده از سوی ترکیه مبنی بر حضور ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهنده سوری در خاک این کشور صحت ندارد و تعداد واقعی پناهنده‌ها خیلی کمتر از آمار اعلام شده است.

بنا بر اعلام این پژوهشکده، تعداد پناهنده‌های سوری در ترکیه با استناد به آمار‌های هیئت مهاجرت ترکیه و کنسولگری پناهندگان در سازمان ملل، حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است.

این پژوهشکده -که مورد حمایت وزارت خانواده آلمان و بخشی از مرکز پژوهشی آلمان در حوزه مهاجرت است- در تحقیق خود به وجود ضعف‌هایی که در بیانیه‌های منتشر شده درباره پناهندگان سوری اشاره کرده و گفت: به طور مثال سیستم هماهنگی برای نحوه ثبت مشخصات پناهندگان و بازنویسی نام آن‌ها در مناطق دیگر وجود ندارد. همچنین نام کسانی که به سوریه بازگشته‌اند یا به سوی اروپا در حال حرکت می‌باشند از آمار‌های ترکیه حذف نشده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از این با اشاره به تعداد بسیار بالای پناهندگان سوری در کشورش از اتحادیه اروپا کمک‌های مالی برای ساخت منطقه امن درخواست و تهدید کرده بود که در غیر این صورت مرز‌های ترکیه با اروپا را به روی پناهندگان باز خواهد کرد.

ترکیه در مارس ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای را با اتحادیه اروپا به امضا رساند که به موجب آن میلیارد‌ها دلار کمک مالی برای پناهندگان دریافت کند و به اتحادیه این اجازه را بدهد که مهاجران غیرقانونی را به آنکارا بازگرداند و در مقابل یک مهاجر سوری قانونی را پذیرش کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار