رشد ۵۰ برابری کاربران تهک دریایی در سیستان و بلوچستان/ دریای عمان امن‌تر شد

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اگرچه حدود یک سال از آغاز بکار کارگروه هواشناسی دریایی چابهارمی‌گذرد،در این مدت تعداد کاربران تهک دریایی حدود ۵۰ برابر شده است.

رشد ۵۰ برابری کاربران تهک دریایی در سیستان و بلوچستان/ دریای عمان امن‌تر شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدرضا سالاری فنودی   دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان در جلسه‌ کارگروه هواشناسی دریایی که  با حضور مدیران دریایی جنوب استان در در چابهار،گفت: اگرچه حدود یک سال از آغاز بکار کارگروه هواشناسی دریایی چابهار و اجرای طرح تهک دریایی در استان می‌گذرد، اما در این مدت تعداد کاربران تهک دریایی این بندر حدود ۵۰ برابر شده است.

محمدرضا سالاری فنودی  اظهار داشت: سال گذشته با پیشنهاد اداره کل هواشناسی استان و همکاری ارگان‌های دریایی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، شیلات، دریابانی و اتحادیه‌های صنوف مرتبط با فعالیت‌های دریایی سیستان و بلوچستان کارگروه هواشناسی دریایی در چابهار تشکیل شد.

او  افزود: این کارگروه فرصتی ایجاد کرد تا در راستای سیاست‌های سازمان هواشناسی و پیگیری‌های مدیریت جدید هواشناسی استان، توسعه هواشناسی کاربردی مورد توجه بیشتری قرار گیرد و با جدیت دنبال شود.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تا قبل از تشکیل کارگروه تهک دریایی در چابهار حدود ۱۰۰ کاربر در سامانه خودکار تهک ثبت شده بود، اما پس از آن شمار کاربران به حدود ۵۰۰۰ نفر رسید.

سالاری فنودی تصریح کرد: این سامانه به گونه‌ای است که هشدار‌های هواشناسی را در قالب توصیه‌های کاربردی به صورت پیامک به فعالین بخش‌های مختلف دریایی ارسال می‌کند تا از بروز خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

او در ادامه با اشاره به گستردگی صنایع دریایی، اجرای تهک هواشناسی در استان‌های دریایی کشور را امری مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: تا امروز سعی شده تا اطلاعات کاربردی هواشناسی به موقع و در سریع‌ترین زمان ممکن به مخاطب تخصصی برسد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار افزود: با وجود این که مرکز سیستان و بلوچستان ساحلی نیست، اما به دلیل همکاری خوب ارگان‌های دریایی از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی، استان موفق شد در اجرای این طرح در ردیف استان‌های برتر کشور قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

برگزاری کارگروه هواشناسی دریایی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار