شهردار تهران مطرح کرد؛

تمرکز سالمندان تهرانی در مناطق ۱، ۳ و ۶

حناچی بر ضرورت مناسب سازی معابر پایتخت برای تردد سالمندان در سطح شهر تأکید کرد.

ضرورت مناسب سازی معابر شهر تهران برای تردد سالمندان/ تمرکز سالمندان تهرانی در مناطق ۱، ۳ و ۶به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز جهانی سالمند که امروز (سه‌شنبه ۹ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی تمام جوامع سالخوردگی است که پیامد‌هایی را به دنبال دارد.

وی افزود: براساس پیش بینی‌های سازمان ملل، سالخوردگی جمعیت ویژگی‌های مختلفی دارد، یکی از این ویژگی‌ها آن است که در طول تاریخ سالخوردگی در دنیا مشابه ندارد، سالخوردگی فراگیر، سرسخت و غیرقابل بازگشت است و تمامی کشور‌ها این مشکل را دارند.

شهردار تهران گفت: در حال حاضر با افزایش بهداشت و درمان امید به زندگی افزایش یافته و به دنبال آن جمعیت سالمندان نیز افزایش پیدا کرده است.

حناچی تصریح کرد: امید به زندگی در مردان به ۷۴ سال و در زنان به ۷۶ سال رسیده است، همچنین جمعیت سالمندان تهران ۵.۴ درصد در سال ۶۵ بود که این میزان در سال ۹۵ به ۱۰.۵ درصد رسید و این نشان می‌دهد میانگین سالمندان تهران یک درصد از کشور بیشتر است.


بیشتر بخوانید: جمعیت سالمندان روبه افزایش است/ ۸۰ درصد از سالمندان کشور در خانه زندگی می‌کنند


وی با بیان اینکه در مناطق ۱، ۳ و ۶ بیشترین جمعیت سالمندی را داریم، افزود: پس نیاز است که مناسب سازی‌های لازم صورت گیرد و تحقیقات در سال ۹۵ نشان می‌دهد ۶۶.۷ درصد از سالمندان فعالیت‌های پایه خود را به صورت مستقل انجام می‌دهند و تنها ۱۱.۹ درصد از سالمندان در انجام فعالیت پایه وابسته هستند.

شهردار تهران گفت: ۲۴.۴ درصد از سالمندان در ۶ ماه گذشته یک بار به زمین خورده‌اند، همچنین ۴۱ درصد از زنان و ۲۸.۷ درصد از مردان دچار افسردگی هستند و میزان افسردگی در زنان ۱.۵ برابر مردان است و ایران جزء ۱۰ کشور برتر در زمینه سالمندان است.

حناچی بیان کرد: بحث مناسب سازی معابر نه تنها برای سالمندان، بلکه برای معلولان، زنان باردار، مادران کالسکه به دست، بیماران و غیره در حال رسیدگی است و هیچ پروژه‌ای را بدون مناسب سازی برای تمام اقشار جامعه نباید افتتاح کنیم.

انتهای پیام/

ضرورت مناسب سازی معابر شهر تهران برای تردد سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
در این مناطق سطح رفاه بالاست و مردم تا سنین کهنسالی زنده می مونند، اما در سایر مناطق که سطح رفاه پایین است، بیشتر مردم زیر فشار سختیها یا سکته می زنند و یا با ابتلا به سایر درد و مرضها جان می دهند
آخرین اخبار