اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک شرکت می‌کند

هرچند هنگام تماشای مسابقات ورزشی به نظر می‌رسد این ورزشکاران هستند که عرق ریزان تمام فعالیت‌ها را انجام می‌دهند

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت پاناسونیک قصد دارد از اگزواسکلتون‌های خود در مسابقات پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده کند. این اگزواسکلتون به تیم پشتیبانی کمک می‌کند وزنه‌ها را جابجا و ایمنی ورزشکار را تامین کنند.

اگزواسکلتونی که در مسابقات پارالمپیک شرکت می‌کند//گلی

 اگزواسکلتون پاناسونیک در بازی‌های پارا المپیک ۲۰۲۰ توکیو و همچنین در مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان (WPPO) استفاده خواهد شد.

این اگزواسکلتون Atoun Model Y Power Assist Sui نام دارد. جالب آنکه ورزشکاران از آن استفاده نمی‌کنند بلکه اگزواسکلتون مخصوص افرادی است که وزنه‌ها را جابجا می‌کنند.

هرچند هنگام تماشای مسابقات ورزشی به نظر می‌رسد این ورزشکاران هستند که عرق ریزان تمام فعالیت‌ها را انجام می‌دهند. اما در ساده‌ترین بازی‌های ورزشی نیز تیم پشتیبانی فعالیت‌های سنگین را انجام می‌دهند. این روند به خصوص درباره وزنه برداری صحت دارد. زیرا باید تیم پشتیبانی وزنه‌ها را جابه جا و ایمنی ورزشکاران اطمینان حاصل کنند.

درهمین راستا برای تسهیل فعالیت‌های تیم پشتیبانی در المپیک توکیو از اگزواسکلتون «مدل Y» پاناسونیک استفاده می‌شود. این اگزواسکلتون به افراد کمک می‌کند وزنه‌ها را جابجا کنند.

به گفته پاناسونیک اگزواسکلتون «مدل Y» در جام وزنه برداری معلولان ژاپن ۲۰۱۷در کیتاکیوشو و همین مسابقات جهانی وزنه برداری معلولان ۲۰۱۸ در کیتاکیوشو استفاده شده است.

این اگزواسکلتون که نخستین بار در ۲۰۱۸ میلادی عرضه شد مجهز به باتری است و از کامپوزیت کربن ساخته شده است. اگزواسکلتون روی قفسه سینه و ران فرد بسته می‌شود. همچنین گجت دارای دو موتور الکتریکی و حسگر‌هایی است که حرکات فرد را بررسی و همزمان موتور‌ها را طوری هماهنگ می‌کند تا از فشار بیش از اندازه جلوگیری کند.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

برچسب ها: پارالمپیک ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.