اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهران برگزار شد/ معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف

اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهران، عصر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

آغاز مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی قصه گویی استان تهران، عصر امروز در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم، مرتضی نظری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران گفت: من این جمع را اهل زندگی و اهل حال خوش نام نهاده‌ام. فضای حاکم بر مدارس ناخواسته خلاقیت و قوه خیال پردازی را از بچه‌ها می‌گیرد. مدرسه‌ها محلی برای کاهش پرواز پرنده‌های خیال کودکان شده اند.

او افزود: کاش در نظام تربیتی ما فرصت و مجالی برای رویاپردازی خیال و در کنارش فن بیان حاصل می‌شد. در یک کلام کاش مدارس محلی برای ورزیدگی خیال، بیان و ارتباط بود. یکی از داوران جشنواره قصه گویی از سطح کار‌های ارائه شده در این دوره جشنواره احساس رضایت کرد. امسال ابتکاری که در برگزاری جشنواره قصه گویی در استان تهران انجام دادیم این بود که سه داور نوجوان در استان تهران داریم؛ چقدر خوب که داورانی از جنس خود قصه‌ها آثار را داوری کردند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران با اشاره به اینکه امیدوارم آرزویی که تیم استان تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارد و برای آن تلاش می‌کند موفق شود، بیان کرد: آرزوی تیم استان تهران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کاهش فاصله کانون با مدارس است. فقط یک کانونی می‌تواند درک کند گه همکلاسی اش که کانونی نیست چه لذتی را از دست می‌دهد. کانون جایی برای ابراز آزادانه عواطف و احساسات است.

نظری از اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جایی است که احساسات و عواطف نوجوان به راحتی تخلیه می‌شود، گفت: قصه‌گویی پس از فعالیت کتاب و کتابخوانی دومین رکن فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. قصه گویی مهارت فن بیان می‌آورد. علقه‌های عاطفی که شکل می‌گیرد، تمدن‌ها و فرهنگ‌ها با هم آشنا می‌شوند. بالاخره با کمک همه اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران کتاب راهنمای کانون استان تهران تهیه شد و هم اکنون آماده چاپ می‌شود. انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را چاپ خواهد کرد و در مدارس توزیع خواهد شد.

در این مراسم شیوا جعفری از هیئت داوران جشنواره بین المللی قصه گویی استان تهران، بیانیه هیئت داوران را قرائت کرد.

از داوران نوجوان جشنواره قصه گویی تبسم چناری، غزاله میرزایی و ایلیا هادی سرایی هم تجلیل شد. این داوران از میان شرکت کنندگان در جشنواره، فاطمه اشرفی با قصه «بغلم کن» و هلیا غلامی را با قصه «رستم و سهراب» انتخاب کردند.

محمدرضا شمس، ناصر آویژه و شیوا جعفری هم داوران بزرگسال جشنواره قصه گویی استان تهران بودند که در این مراسم از آن ها تجلیل شدند.

لیلا مکانی در بخش زنان و مردان جشنواره قصه گویی استان تهران و سروناز ارجمند در بخش دختران و پسران این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند. ثنا فیض اللهی، حنانه جوادی و ستاره خالقی در بخش دختران و پسران جشنواره قصه گویی برگزیده شدند.

فاطمه اوج اختری، الهه تاجیک، زینب علوی، محمدرضا برومند و سید امین حسینی هم در بخش زنان و مردان جشنواره قصه گویی استان تهران برگزیده شدند.


انتهای پیام/

برگزاری اختتامیه جشنواره قصه گویی استان تهران

 

برچسب ها: ادبیات ، قصه گویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار