یادداشت غم‌انگیز مرضیه هاشمی برای دانشمند ایرانیِ بازداشت شده در آمریکا

خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی با انتشار یادداشتی در صفحه خود، به ماجرای بازداشت دکتر مسعود سلیمانی پرداخت.

مرضیه هاشمیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پانزدهم مهرماه سال گذشته بود که FBI آمریکا، دکتر مسعود سلیمانی، دانشمند برجسته کشورمان و خِبره در حوزه سلول‌های بنیادی را که برای تحقیقات در قالب یک فرصت مطالعاتی به بیمارستان مایو کلینیک آمریکا دعوت شده بود، بی هیچ دلیل بازداشت و روانه زندان کرد.

مادر این دانشمند ایرانیِ فعال در حوزه پزشکی با شنیدن ماجرای دستگیری‌ فرزندش توسط آمریکا دچار شوک شدید شد و به کما رفت؛ موضوع وقتی غم‌انگیزتر شد که حدود یک‌ماه پیش خبر فوت مادر دکتر سلیمانی در رسانه‌ها منتشر شد.


بیشتربخوانید: #مسعود_سلیمانی/ واکنش کاربران به درگذشت مادر نخبه زندانی در آمریکا + تصاویر


به تازگی، مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس‌تی‌وی که خود نیز سابقه بازداشت در آمریکا را دارد با انتشار پستی غم‌انگیز در صفحه اینستاگرامش به ماجرای این نخبه ایرانی پرداخته است.

در ادامه  متن این یادداشت را می‌خوانید:

دق کرد مادرش...
قرار نبود بشنود خبر دستگیریش را. وقتی شنید به کما رفت. سنی نداشت مادر دکتر مسعود سلیمانی وقتی حدود یک ماه پیش به رحمت خدا رفت.

دکتر سلیمانی، ولی هنوز نمی‌داند. در زندان دیتون آمریکا برای مادرش شعر نوشته. پشت تلفن هم خوانده، به خیال خودش در گوش مادر.

قرار نبود در زندان باشد دکتر. دعوت شده بود برای فرصت تحقیقاتی. از طرف مایوکلینیک آمریکا. چندین بار! کم آدمی نیست دکتر سلیمانی! یکی از صد دانشمند برتر دنیاست.

فرودگاه شیکاگو که رسیده بود پلیس فدرال بدرقه اش کرده بود، به رسم مهمان نوازی! پلیس فرودگاه هم به خانواده اش به دروغ گفته بود که برش گردانده‌اند؛ و حالا یکسالی می‌شود که به جای کار بر سلول‌های بنیادی، گوشه یک سلول زندان آمریکاست. بدون دادگاه، بدون حکم، بدون جرم. نه حتی جرم دور زدن تحریم‌های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا!

دکتر مسعود سلیمانی نه شخصیت سیاسی است و نه نظامی. نه موشک هوا کرده و نه مرگ بر آمریکا گفته. تنها جرم او کمک به پیشرفت ایران در تکنولوژی سلول‌های بنیادی است.

ان‌شاءاللّه به کمک هم با دعا و اعمال فشار همه جانبه به دولت قبیح آمریکا، دکتر مسعود سلیمانی را بزودی به وطن برمی‌گردانیم، تا شعری را که در مدح ستایش، دختر ۱۵ ساله‌اش گفته، اینبار در حضور او بخواند.

برای ایران، برای علم، و برای عدالت.

 

مرضیه هاشمی

انتهای پیام/

برچسب ها: پزشک ، پزشک ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
خدایا بحق دل شکسته ما درش که درجوارت آرام گرفته است دکتر رااززندان ظلم نجات بده وظهور فرزند فاطمه علیهاالسلام برسان تا همه اسیران رهایی یابند
Iran (Islamic Republic of)
مرضیه
۰۷:۱۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۸
مگه میتونن همینجوری یکی رو تو زندان نگه دارن
اونم یه دانشمند
منظورشون از آزادی همینه
یعنی آزادباشن هر غلطی خواستند بکنند
ببینید کیادارن شعار حمایت از بشر میدن
ای مرگ بر این غده سرطانی
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
بسیار سپاس ازخانم هاشمی عزیز.
انشاالله به زودی به حق مادرجانمان حضرت زهرا(س)به آغوش وطن بازمیگردند.