رئیس پلیس راهور ناجا:

حضور دو هزار نیروی انسانی در طرح اربعین پلیس راهور/ امنیت تردد عبور و مرور زائرین مهمترین ماموریت‌ پلیس راه

سردار حسینی گفت: دو هزار نیروی انسانی در طرح اربعین پلیس راهور حضور خواهند داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سیدتیمور حسینی بعداز ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح اربعین پلیس راهور، اظهار کرد: پلیس راهور ناجا در طول ایام پیاده روی اربعین حسینی ماموریت بسیار سختی دارد.

او با بیان اینکه براساس پیش بینی‌ها امسال بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تعداد زائرین افزایش خواهد داشت، افزود: پلیس راهور ناجا تلاش می کند با استفاده از همه امکانات خود در سه استان هدف، خوزستان، کرمانشاه و ایلام در بحث بسیج امکانات اعم از نیروهای انسانی و تجهیزات ماموریت سنگین خود را به خوبی انجام داده و خدمات‌رسانی مناسبی به به زوار اربعین ارائه دهد.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ تیم پلیس به صورت مستقیم در اجرای این طرح ساماندهی شده‌اند، گفت: بیش از دو هزار نیروی انسانی نیز به صورت مستقیم در طرح اربعین پلیس راهور ناجا فعالیت خواهند داشت.

سردار حسینی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از استان‌های غربی، شمال غرب و مرکزی نیز با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی درگیر این ماموریت خواهند بود، تصریح کرد: امنیت تردد عبور و مرور زائرین یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس راه ناجا بوده که برای آن برنامه‌ریزی کرده و تمهیدات لازم نیز اتخاذ شده است.

او زمان شروع طرح ماموریت اربعین پلیس راهور ناجا را از ۱۷ مهر ماه عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح تا ۳۰ مهر ماه نیز ادامه داشته باشد و با توجه به شرایط زمان اجرای این طرح قابل تمدیدخواهد بود.

رئیس پلیس راه کشور با بیان اینکه آمار تلفات جاده‌ای در اربعین سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۶ حدود ۴ درصد کاهش داشته است، افزود: این کاهش نشان دهنده بوده که اقدامات انجام شده در قالب طرح اربعین پلیس در کاهش تلفات تأثیرگذار است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست امسال میزان تلفات جاده‌ای کشور سه درصد کاهش یافته است، گفت: براساس برنامه‌ریزی مقرر شده بود ۱۲ درصد از میزان تلفات جاده ای کاهش یافد که متاسفانه موفق نشدیم در شش ماهه نخست سال به این هدف برسیم.

سردار حسینی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری کاربران ترافیکی هستیم، ادامه داد: استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان با توجه به وسعت، میزان تردد و فراوانی راه‌های مواصلاتی بیشترین میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور را دارند که تلاش می‌کنیم تا با ارائه خدمات بیشتر این آمار کاهش یابد.

او به برخی برنامه های پلیس راهور برای کاهش تلفات جاده‌ای اشاره و اظهار کرد: تسریع در روند هوشمندسازی راه‌ها، نصب تجهیزات و دوربین‌های ثبت تخلف و توجه به آموزش و اطلاع رسانی به کاربران ترافیکی از طریق رسانه ملی، جراید، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس راه کشور تاکید کرد: پلیس راهور ناجا تلاش می‌کند تا با بسیج امکانات و منابع انسانی میزان تلفات را کنترل و کاهش دهد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس پلیس راهور ناجا در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.