وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ضرورت همکاری ترانزیتی و کاهش متقابل عوارض جاده ای ایران و ارمنستان

اسلامی گفت: در نشست‌های اقتصادی و حمل و نقلی در ارمنستان بر کاهش متقابل عوارض جاده ای و همکاری ترانزیتی دو کشور تاکید شد.

ضرورت همکاری ترانزیتی و کاهش متقابل عوارض جاده ای ایران و ارمنستانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد اسلامی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام برخی نتایج سفر اخیر خود همراه با رئیس جمهور به ارمنستان برای شرکت در اجلاس اقتصادی اوراسیا را تشریح کرد.

اسلامی در این یادداشت آورده است:

برای شرکت در همایش بین المللی ظرفیت‌های ترانزیتی اوراسیا، ملاقات با مقامات و وزرای شرکت کننده در این همایش و همچنین پیگیری توسعه روابط کشورمان با جمهوری ارمنستان در حوزه حمل و نقل و ترانزیت به همراه رئیس جمهور محترم به ارمنستان سفر کردم.

همایش ترانزیتی اوراسیا با حضور نمایندگان عالیرتبه از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های منطقه، سازمان‌ها و نهاد‌های تخصصی اقتصادی، زیربنایی و حمل و نقلی در ایروان پایتخت ارمنستان برگزار شد.

با سخنرانی در این همایش بر اهمیت و موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران و قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های شمال – جنوب و شرق – غرب، ظرفیت مناسب بنادر، پایانه‌های مرزی و دیگر زیرساخت‌های حمل و نقل موجود در کشور برای تسهیل جریان حمل و نقل تجارت بین المللی و منطقه‌ای تاکید کردم.

همچنین در دو جلسه جداگانه با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت و معاون نخست وزیر ارمنستان دیدار کردم که بحث و گفتگو درباره مسائل مشترک در حوزه حمل و نقل، زیرساخت، اتصال شبکه‌های ریلی و جاده‌ای دو کشور به یکدیگر و امکان مشارکت در سرمایه گذاری و عملیات اجرایی پروژه‌ها انجام و مقرر شد کمیته مشترک حمل و نقل و زیرساخت با هدف بررسی ابتکارات و امکان صادرات خدمات فنی و مهندسی، همچنین مسائل مربوط به حمل و نقل جاده‌ای و ریلی میان دو طرف تشکیل شود.

ضرورت کاهش متقابل عوارض جاده ای، برگزاری کمیته‌ای جاده‌ای در سریع‌ترین زمان، همکاری ترانزیتی دو کشور و فعال کردن کریدور خلیج فارس- دریای سیاه و کریدور شمال- جنوب از دیگر موارد مورد پیگیری در این دیدار‌ها بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار