ماجرا‌های سنا، کتاب‌هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

نویسندگی، یک مهارت است که می‌توان با کمک آن، پیامی را به مخاطب انتقال داد و جزء تنهاترین مشاغل جهان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، نویسندگی انتقال و رساندن نوعی دیدگاه یا پیام از طریق نوشتن به مخاطب است و نویسنده کسی است که این هنر انتقال پیام از راه نوشتن را دارد. او کسی است که خوب حس می‌کند، خوب می‌اندیشد و خوب می‌نویسد.

نویسنده آثار خلاقانه‌ای مانند؛ رمان ها، داستان‌های کوتاه، کتاب‌های کودک، نمایشنامه‌ها و اشعار را می‌آفریند. او همچنین گاهی مقالات خاص برای روزنامه‌ها و مجلات و مطالب غیر داستانی مانند؛ بیوگرافی‌ها و کتاب های آموزشی و مطالبی برای رسانه، رادیو و تلویزیون می‌نگارد.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

به بهانه آشنایی بیش تر با این مهارت، با دختر اهوازی که توانسته مهارت نویسندگی را کسب نماید و کتاب‌هایی بنویسد و به مرحله چاپ برساند، گفت‌وگو کردیم که در ادامه می‌خوانیم:

سین: خودتان را معرفی کنید:

مینو خلفی هستم، ۱۴ سال دارم و در کلاس هشتم مشغول به تحصیل هستم، توانستم ۴ جلد کتاب به نام "ماجرا‌های سنا" شامل؛ ۱۱ داستان بنویسم.

سین: از چه سنی نویسندگی را آغاز کردید؟

زمانی که کلاس دوم دبستان بودم و ۸ سال داشتم نویسندگی را آغاز کردم.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

سین: چه عاملی باعث شد به نویسندگی علاقمند شوید؟

به کتاب خواندن علاقه زیادی داشتم، یکی از دوستانم یک کتاب به نام "موش کتابخانه" به من هدیه داد. موضوع این درباره موشی بود که توانست نویسنده شود، بعد از خواندن آن کتاب با خودم گفتم که من هم می‌توانم یک نویسنده باشم و تصمیم گرفتم کتاب بنویسم.

سین: کتاب‌هایی که نوشته اید شامل چه موضوعاتی هستند؟

داستان‌های کتاب‌هایی که نوشتم درخصوص یک دختربچه است که ۷ سال سن دارد و اتفاقات برای او رخ می‌دهد که ممکن است برای هر کودکی در آن سن نیز رخ دهد، سوالاتی در ذهن کودکان بوجود بیاید که مورد تمسخر دیگران باشد، مثلا؛ پمپ بنزین چگونه مکانی است؟ برای کودکی که کلاس اول دبستان است شاید جواب این سوال را نداند، یا اینکه چرا زمین فوتبال در بسیاری از محله‌ها وجود دارد؟ همچنین اطلاعاتی درخصوص پاسگاه، پسماند و ... در این ۴ جلد نوشته ام.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

سین: هدف شما از نویسندگی چه بود؟

در دوران دبستان، سوالاتی در ذهن خودم پیش می‌آمد که با خواندن کتاب به جواب پرسش‌ها می‌رسیدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم کتاب بنویسم تا کودکان با خواندن کتاب به جواب پرسش‌هایی که در ذهن دارند برسند.

سین چه کسانی شما را به ادامه این هنر تشویق کردند؟

اولین عاملی که باعث شد به نوشتن علاقمند شوم، همان کتاب "موش کتابخانه" بود که از دوستم هدیه گرفتم، همچنین پدر و مادرم خیلی تشویقم کردند و حامی من بودند و کمک‌های فراوان آن‌ها برای ادامه این راه شامل حالم شد تا کتاب هایم را بنویسم و به مرحله چاپ برسانم.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

سین: برای آینده خود چه برنامه‌هایی دارید؟

قصد دارم در کنار ادامه تحصیل به نویسندگی ادامه بدم و کتاب‌های بیش تری بنویسم، به چاپ برسانم و وارد بازار کتاب کنم.

سین: نویسندگی چه تاثیراتی برای شما به دنبال داشته است؟

به واسطه نویسندگی حافظه خوبی دارم، اعتماد به نفس بیش تری دارم، ارتباطات اجتماعی من نیز بهتر شده و در کل این حرفه تاثیرات مثبت فراوانی بر زندگی من گذاشته است.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

سین: چه مقام‌هایی کسب کرده اید؟

خداروشکر توانستم در پنجمین جشنواره کشوری جابربن حیان و دومین جشنواره دانش آموز مولف، پنجمین جشنواره کشوری پروژه‌های علمی دانش آموزان دوره ابتدایی و چند رتبه دیگر استانی کسب کنم.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

سین: چه توصیه‌هایی برای همسن و سالان و علاقمندان به نویسندگی دارید؟

توصیه به همسن سالانم این است که همیشه کتاب بخوانند و اگر به نویسندگی علاقه دارند از همین امروز شروع کنند، چراکه برای آغاز هر کاری و رسیدن به موفقیت هیچوقت دیر نیست.

داشتن علاقه به هر حرفه ای، عاملی برای رسیدن به موفقیت ها است، تلاش و کوشش و بلند شدن بعد از هر شکستی و امید داشتن برای رسیدن به راه پیش رو، سختی های مسیر را هموار می‌کند.

ماجراهای سنا، کتاب هایی که به قلم دختر اهوازی نوشته شده اند

گزارش از ملیحه گریزی نسب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.