مرجع تقلید شیعیان مطرح کرد؛

عمل نکردن به دستورات اسلام موجب گرانی و فقر در جامعه می شود

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند، گفت: گرانی مشکل جدی مردم است که وجود فقر در جامعه به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار با رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدالت و رعایت حقوق باید در جامعه اسلامی برقرار باشد، گفت: مدیران جامعه باید حقوق افراد جامعه را عملی کنند.

او با اشاره به ضرورت خالی بودن جامعه اسلامی از فقر، ظلم و جهل افزود: وجود این مسائل در جامعه سبب ایجاد مشکلات دیگر می‌شود بنابرین باید جلوی آن‌ها گرفته شود.

او با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی هرکس باید زندگی نسبتاً مرفهی داشته باشد، تصریح کرد: اگر در جامعه طبق دستورات اسلامی عمل شود فقری باقی نمی‌ماند.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد که باید برطرف شوند.

او با بیان اینکه مردم از نظر معیشتی در مضیقه هستند، افزود: گرانی مشکل جدی مردم است که وجود فقر در جامعه به دلیل عمل نکردن به دستورات اسلام است.

او با تاکید بر لزوم عمل کردن مسئولان به وظایفشان تصریح کرد: عمل کردن مسئولان به وظایفشان در افزایش اعتماد مردم تاثیرگذاری بسیاری دارد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر لزوم تلاش برای از بین بردن فقر و برقراری عدالت در جامعه افزود: خوشبختانه ازنظر منابع و امکانات مشکلی در کشور نداریم، نباید همه مشکلات را بر گردن تحریم بیندازیم بلکه باید مدیریت را اصلاح کرد.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید برای اجرای قوانینی که تصویب می‌شود نظارت دقیق وجود داشته باشد.

مردم صاحب اصلی نظام هستند

او مردم را صاحب اصلی نظام دانست و افزود: مردم در ایران اسلامی با دادن جان، مال و خون خود نظام اسلامی را با رهبری امام راحل (ره) به پیروزی رساندند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: مسئولیت انسان طعمه‌ای برای کسب مال نیست بلکه امانتی الهی است که باید در رعایت امانت کوشا بود.رباخواری مضرات و مفاسد فراوانی برای جامعه دارد بنابرین باید جلوی آن گرفته شود.

او با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید مقابله جدی با رباخواری در کشور داشته باشد، افزود: یکی از مواردی که باید جلوی آن گرفته شود، ربا است که با وجود تذکرات مکرر مراجع، بزرگان و حتی مخالفت برخی از نمایندگان مجلس هنوز شاهد هستیم که بانک‌ها به این اقدام می‌پردازند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: مشکل امروز تحریم‌های دشمنان نیست بلکه باید مسئولان برای حل مشکلات تلاش کنند.

او با اشاره به ضرورت نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌های مختلف در کشور افزود: کشور به نظارت دقیقی نیاز دارد تا برخی افراد با گرانفروشی مردم را دچار مشکل نکنند.

انتهای پیام/الف

گرانی مشکل جدی مردم است/ لزوم جلوگیری از رباخواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.