باهنر:

اولین دغدغه در انتخابات باید افزایش مشارکت مردم باشد/ امروز فضای مجازی شمشیری دولبه است

اولین بحث و دغدغه در انتخابات باید افزایش مشارکت مردم باشد و این حاصل جز با همگرایی نه با واگرایی نمیشود.

اولین دغدغه در انتخابات باید افزایش مشارکت مردم باشدبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین  در اولین همایش فصلی نقش احزاب در انتخابات مجلس شورای اسلامی که با حضور شخصیت ها و فعالان سیاسی کشور توسط خانه احزاب ایران در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفت: من افتخار می کنم که خانه احزاب پس از ۲۹ سال امروز به نقطه مطلوب همگرایی در بین جریانات سیاسی رسیده و همچنان نیز این مسیر را دنبال می کند، البته توقعی هم که از خانه احزاب می رفته  همین بوده است.

او با اشاره به دوره ابتدایی خانه احزاب ادامه داد: در آن زمان هر جناحی به دنبال این بود که خانه احزاب را به تصرف حزب مطبوع خود در بیاورد، اما ما با صحبت های فراوانی که انجام دادیم توانستیم این نکته را جا بیاندازیم که خانه احزاب باید نقطه اشتراکی برای تمامی ۳ جریان باشد.

باهنر افزود: ما امیدواریم که این همزیستی مسالمت آمیز ادامه دار شود، امروز زمینه های نارضایتی در کشود زیاد است، اما نباید نتیجه این شود که ما هم خود در بوق نارضایتی بدمیم.

او با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نمی خواهم وارد بحث انتخاباتی شوم و صرفا در بیان خاطره ای باید بگویم که در دوره اول مجلس شورای اسلامی انقدر چهره های کاریزمایی در مجلس حضور داشتند که در انتخابات دوره دوم مجلس هیچکس به جز نمایندگان مجلس اول حاضر به ثبت نام در انتخابات نبود، اما اکنون هزاران نفر در لیست کاندیداتوری قرار گرفته اند که انشاالله انگیزه همه شان خدمت باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: من می خوام تذکر دهم که مبادا احزاب و یا نمایندگان فکر کنند که اگر در بوق نارضایتی بدمند می توانند رای جمع کنند .

او تاکید کرد: اولین بحث و دغدغه در انتخابات باید افزایش مشارکت مردم باشد و این حاصل جز با همگرایی نه با واگرایی نمی شود.

باهنر با اشاره به شایعات فضای مجازی ادامه داد: امروز فضای مجازی غوغا می کند، چنانچه اگر بخواهد شایعه ای را جا بیاندازد غوغا می شود و البته این شمشیر دولبه است.

او در پایان خاطر نشان کرد: انتخابات فرصت مغتنمی است برای همگرایی و رسیدن به رهنمود های مقام معظم رهبری، بنابراین اگر قرار است در آخر جلسه بیانیه ای صادر شود، کاش میثاق نامه ای باشد در جهت افزایش اخلاق محوری در انتخابات و این نباشد که چندهزار نفر در انتخابات شرکت کنند و چنانچه رای نیاوردند در بوق نارضایتی بکوبند و یا کاندیداها یکدیگر را تخریب کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار