مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان :

چالش جدی امدادرسانی آتش‌نشانان بافت فرسوده جنوب سمنان است

سعید اسمعیل‌پور گفت: بافت فرسوده از چالش‌های جدی برای اجرای عملیات‌های آتش‌ نشانان در جنوب این شهر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید اسمعیل‌پور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت : براساس آمار سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصد عملیات مهار آتش و ماموریت های امدادی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در جنوب این شهر انجام می شود.

او افزود: وجود کوچه‌های باریک در بافت فرسوده همواره یکی از مشکلات نیروهای پایگاه‌های آتش‌نشانی سمنان برای حضور به موقع و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان ادامه داد: بخشی از بافت فرسوده در جنوب سمنان مربوط به بافت‌های تاریخی است که نمی توان طرح‌های بازآفرینی براساس نمونه‌های عمران جدید در آن اجرا کرد، اما با تلاش مسئولان تامین زیرساخت‌ها برای تسریع در امداد و نجات و مهار آتش‌سوزی های احتمالی باید مورد توجه قرار گیرد.

اسمعیل‌پور اضافه‌کرد: در بازار سمنان به ازای هر۴۰ متر، خروجی برداشت آب جانمایی شده است که در صورت بروز آتش‌سوزی برای تسریع در مهار آتش از آن خروجی استفاده می شود که این مساله یکی از اقدام های پیش بینی شده در بافت تاریخی سمنان محسوب می شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: براساس استانداردهای کشور به ازای ۵۰ هزار شهروند باید یک ایستگاه آتش‌نشانی فعال باشد که در سال‌های گذشته با توجه به این موضوع چهار ایستگاه آتش‌نشانی در مرکز استان ایجاد شد.

انتهای پیام/ح

سالانه ۲۰ تا ۲۵ درصد عملیات آتش‌نشانی در جنوب شهر سمنان انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار