رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم مطرح کرد؛

فعال شدن ۱۰ معدن تعطیل شده در قم

سیجانی از فعال شدن ۱۰ معدن استان که در سال ۹۷ غیرفعال شده بود خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه معادن استان گفت: سه پهنه اکتشافی شامل پهنه‌های مس حوض سلطان، مشترک با استان‌های مجاور به مساحت ۴۵۰ کیلومتر و محدوده‌های حاصل از پهنه ژئوفیزیک جهت اکتشافات طلا و فلزات آهن و ... ثبت‌شده است.

او با بیان اینکه چهار برنامه جامع در بخش معدن در برنامه‌های رونق تولید استان پیش‌بینی‌شده است، ابراز کرد: تسهیلاتی برای معدن گچ خیرآباد به مبلغ ۴۵ میلیارد ریال جهت ایجاد واحد فرآوری گچ در شش‌ماهه نخست سال جاری پیگیری شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با تأکید بر اینکه ۱۳۰ فقره سوخت واحد‌های صنعتی معدنی استان در مردادماه ثبت و تأییدشده است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۲۷ جلسه مختلف در حوزه معادن استان قم برگزارشده است.

او با اشاره به صدور سه فقره پروانه اکتشاف و صدور دو فقره گواهی کشف در شش‌ماهه نخست سال جاری عنوان کرد: در این مدت ۱۲ فقره مجوز برداشت با میزان برداشت حدود ۳۰۰ هزار تن و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر نیز صادر شده است.

سیجانی برگزاری یک نوبت مزایده ۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدن و محدوده شن و ماسه که منجر به واگذاری ۶ محدوده معدنی گردید را موردتوجه قرار داد و گفت: ۱۰ معدن استان قم که در سال ۹۷ غیرفعال شده بودند به چرخه تولید و فرآوری رسیدند.

او با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری از ۲۵ معدن بازدید‌های نظارتی و کنترلی صورت گرفته است، ادامه داد: بازدید مشترک ۴۰ فقره پروانه بهره‌برداری معادن راکد با اداره کل منابع طبیعی جهت واگذاری آن‌ها از طریق مزایده و فعال‌سازی آن‌ها نیز در این مدت شش ماه انجام‌شده است.

انتهای پیام/الف

۱۰ معدن تعطیل شده قم فعال شد

برچسب ها: صنعت و معدن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.