ضرورت افزایش دانش حقوقی در بین مردم

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: ضروری است دانش حقوقی در بین مردم با همکاری دانشگاه‌ها و استادان و حقوق‌دانان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل امروز در همایش ملی نقش حقوقدانان ، وکلا و کارشناسان رسمی در گام دوم انقلاب گفت: اینکه چرا فرهنگ صلح و سازش تقویت نشده جای سوال و دغدغه اصلی مسئولان بوده و باید برای تقویت آن چاره‌جویی و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

او با بیان اینکه جامعه کم‌گذشت شده، افزود: حقوق‌دانان و وکیل‌ها باید در این مورد آسیب‌شناسی کرده و راهکارهای لازم برای تقویت صلح و سازش ارائه کنند.

عتباتی اظهار داشت: کمک به ارتقای دانش حقوقی در جامعه در اولویت قوه قضاییه قرار گرفته چرا که قانون‌گریزی در جامعه بیشتر شده و ضروری است دانش حقوقی در بین مردم با همکاری دانشگاه ها و استادان و حقوق‌دانان افزایش یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل تحقق حقوق شهروندی را یادآور شد و گفت: بسیاری از شهروندان از حقوق خود ناآگاه بوده  و تقویت زیرساخت‌ها و نظام حقوقی در کنار بهداشت قضایی می‌تواند راهکار خوبی برای تحقق حقوق شهروندان باشد.

او افزایش پرونده‌های ورودی به دادگستری را نگران‌کننده دانست و افزود: در پنج ماه امسال بیش از ۶ هزار پرونده در دادگستری ثبت شده که ۱۰۰ هزار مورد آن مربوط به پرونده اختلافات شخصی از قبیل اهانت و توهین است .

عتباتی استفاده از نیروی انسانی موثر را یکی از مهم‌ترین رویکردهای ریاست قوه قضاییه ذکر کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکردهای آیت‌الله رئیسی استفاده از نیروهای انسانی موثر بوده  و این بر اساس فرمان و دستورالعمل هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در ابلاغ حکم ریاست قوه قضاییه است.

انتهای پیام/ع

کم رنگ شدن صلح و سازش در دادگستری اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.