شهردار تهران در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

حفظ خانه‌های تاریخی از ابزار‌های اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است

حناچی با حضور در یکی از خانه‌های قدیمی تهران که تبدیل به کافه شده بود، گفت: این اقدامات از ابزار‌های اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران صبح امروز در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی منطقه ۱۱ با حضور در یکی از خانه‌های قدیمی این منطقه که تبدیل به کافه شده است به خبرنگاران گفت: منطقه ۶ و ۱۱ شهرداری تهران دارای خصوصیتی هستند که سبب شده که جهت گیری شهرداری و شورا به این سمت برود که اگر کسی بخواهد در این حوزه‌ها برای فعالیت فرهنگی سرمایه گذاری کند از آن‌ها حمایت کنیم.
 
شهردار تهران تصریح کرد: به همین جهت شاهدیم که اماکنی مانند این خانه در این ۲ منطقه توسعه پیدا کرده‌اند و جهت‌گیری شورای شهر هم حمایت از این اماکن است.
حناچی با بیان اینکه غلبه فرهنگی به مسکونی در این اماکن بیشتر می‌شود، گفت: این حرکت از ابزار‌های اقتصاد مبتنی بر فرهنگ است که بخشی از فضا‌های شهری به کاربری فرهنگی تبدیل می‌شود و این موضوع می‌تواند تهران را به عنوان مقصد گردشگری برجسته کند.
 
او با بیان اینکه در گذشته شهرداری این گونه اماکن را بیشتر به عنوان یک ظرفیت تجاری محسوب می‌گرد، گفت: این اتفاق در حالی رخ میدهد که این اماکن مسکونی هستند و لذا ما تلاش می‌کنیم برای حفظ بنای این اماکن با تغییر کاربری به فرهنگی اصل بنا را حفظ کنیم.
 
شهردار تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی غلبه فرهنگی بر مسکونی در پهنه رودکی است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار