دستور ترامپ برای کاهش کارکنان شورای امنیت ملی آمریکا

رئیس‌جمهور آمریکا دستور کاهش قابل‌توجه کارکنان شورای امنیت ملی این کشور را صادر کرده است.

دستور ترامپ برای کاهش کارکنان شورای امنیت ملی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد رئیس‌جمهور آمریکا دستور کاهش قابل‌توجه کارکنان شورای امنیت ملی این کشور را صادر کرده است. بلومبرگ این اقدام را بخشی از تلاش کاخ سفید برای چابک سازی بازوی سیاست خارجی خود دانست.

بنابر اعلام بلومبرگ، درخواست برای کار اوایل این هفته از طریق میکمولوینی، رئیس فعلی کارکنان کاخ سفید و رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی به مقامات شورای امنیت ملی منتقل شد.

بلومبرک تصریح کرد کاهش کارکنان این نهاد، که در حال حاضر ۳۱۰ نفر هستند، به طور تدریجی انجام خواهد شد. اما در این گزارش به تعداد دقیق کارکنانی که ترامپ قصد دارد از پرسنل شورای امنیت ملی کاهش دهد، اشاره نشد. کاخ سفید هم به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداد.

این خبر در حالی منتشر شد که اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا مشغول بررسی درباره این مسئله هستند که آیا دلایلی برای استیضاح ترامپ بر اساس اظهارات یک افشاگر در خصوص رسوایی اوکراین گیت وجود دارد یا خیر. قانونگذاران می‌گویند اقدامات ترامپ امنیت ملی و سلامت انتخابات آمریکا را به خطر انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار