شیراز میزبان مسابقات بد مینتون بین المللی جام فجر

مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: بر اساس توافق انجام شده با فدراسیون بدمینتون میزبانی مسابقات بین اللملی فجر به شیراز واگذار شد.

شیراز میزبان مسابقات بد مینتون بین المللی جام فجربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حیدر علی کامیاب که در حاشیه نشست مشترک با فریبا مددی نائب رئیس فدراسیون بدمینتون سخن می‌گفت، با بیان اینکه ناظران و برگزار کنندگان این مسابقات زیر ساخت‌های شیراز را برای برگزاری این دوره از مسابقات تایید کرده اند، افزود: پیش بینی می‌شود ورزشکاران ۲۰ تا ۳۰ کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت کنند.

او با اشاره به اهمیت و جایگاه این مسابقات در تقویم فدراسیون جهانی بدمینتون، گفت: مسابقات بین المللی بدمینتون فجر یکی از رقابت‌های کسب سهیمه المپیک برای ورزشکاران این رشته است که در تقویم فدرسیون جهانی بدمینتون «BWF» بنام مسابقات فجر ایران ثبت شده است.

دبیر شورای عالی ورزش استان، میزبانی مسابقات بین المللی در رشته‌های مختلف را یکی از سیاست‌های کلان ورزشی استان دانست و افزود:تاکید استاندار فارس به عنوان رئیس شورای عالی ورزش استان بر توسعه اینگونه میزبانی هاست.

کامیاب ادامه داد: در همین راستا در شش ماه دوم سال شیراز میزبان مسابقات بین المللی کشتی جام فجر و مسابقات جهانی کونگ فو خواهد بود.

او، امتیاز میزبانی مسابقات معتبر بین المللی را در کنار توسعه نرم افزاری و سخت افزاری ورزش و مزایای آن برای رشته برگزارشده، معرفی بیش از پیش شیراز به عنوان یکی از مراکز هدف گردشگری در ایران دانست و افزود: توسعه توریسم ورزشی به معنای خاص و عام از ابتدای دولت تدبیر و امید در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس میز بانی مسابقات جام جهانی کشتی، مسابقات جهانی رزم سواره، مسابقات دو ماراتن، نشست روسای فدراسیون‌های عضو فدراسیون جهانی اسکی و... را در سال‌های گذشته بر مبنای همین سیاست دانست و افزود: میزبانی رویداد‌های ورزشی برای هر جامعه با شکوه و غرور آفرین است.

کامیاب توسعه توریسم ورزشی را یکی از راهکار‌های توسعه اقتصادی در شهر شیراز و استان فارس دانست و با اشاره به جهش در تامین زیر ساخت‌های ورزشی این استان در دولت تدبیر و امید گفت: اثرات مثبت برگزاری رویداد‌های ورزشی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و افزایش شهرت واعتبار تنها منحصر به شهر محل برگزاری نمی‌شود، بلکه قبل و درحین بازی‌ها، برنامه‌های متعددی درباره کشور‌های شرکت کننده درآن رویداد از رسانه‌های مختلف پخش و ضمن معرفی موقعیت آن کشور درآن ورزش یا ورزش‌ها درسطح جهانی یا قاره‌ای، آداب و رسوم و سایر توانایی‌های آن‌ها به دیگران معرفی خواهد شد.

او، این اتفاق را زمینه تبادلات فرهنگی دانست و گفت: ورزش زبانی است که ورزشکاران از ملت‌های مختلف بواسطه آن و به راحتی با یکدیگر اارتباط برقرار می‌کنند.
انتهای پیام/م

برگزاری مسابقات بین المللی کشتی جام فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار