باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

خصوصی سازی کار دست مسئولان ارشاد داد/ تلاش برای پس گرفتن موزه هنر‌های معاصر اهواز

مدیر کل هنر‌های تجسمی ارشاد از آخرین وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز و تلاش‌ها برای پس گرفتن این مجموعه سخن گفت.

هادی مظفری مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جدیدترین اخبار از وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز که وضع نامناسبی دارد، گفت: حدود ۴ سال پیش یک قرارداد هفت ساله با یک شخص حقیقی امضا و مدیریت موزه هنر‌های معاصر اهواز به او سپرده شد؛ اما طرف قرارداد به تعهد خود عمل نکرد و ساختمان موزه را به محلی برای برگزاری مناسبت‌ها و جشن‌های خصوصی تبدیل کرده است.

وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز نگران کننده است/ تلاش جمعی برای پس گرفتن این مجموعه

وی افزود: من از سال گذشته پس از بازدید این مجموعه، مکاتبات لازم را با جناب وزیر آغاز کردم و او هم دستور پیگیری فوری صادر کرد. پیرو این دستور جلساتی با حضور رئیس حوزه نظارت وزارت ارشاد، مدیر کل حقوقی، مدیر استان‌ها و همه کسانی که در این موضوع موثر هستند، تشکیل شد.

مدیرکل هنر‌های تجسمی کشور اظهار کرد: وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز واقعاً نگران کننده است و ما امیدواریم بتوانیم با قول‌هایی که مدیران استانی از جمله مدیر ارشاد استان خوزستان داده است، وضعیت اسفناک این مجموعه را سامان بدهیم.

وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز نگران کننده است/ تلاش جمعی برای پس گرفتن این مجموعه

وی همچنین در پاسخ به اینکه عملکرد موزه‌ هنر‌های معاصر شهرستان‌ها تا چه حد قابل قبول است، گفت: به زودی شبکه موزه هنر‌های تجسمی کشور را با حضور مدیران موزه‌های تهران، اصفهان، کرمان و آبادان راه اندازی خواهیم کرد تا هرکدام از آن‌ها که بخواهند به آثار معاصر یا یک صد ساله اخیر بپردازند، وارد این شبکه شده و ما گزارش کاملی را از فعالیت آن‌ها داشته باشیم.

وضعیت موزه هنر‌های معاصر اهواز نگران کننده است/ تلاش جمعی برای پس گرفتن این مجموعه

مظفری افزود: قرار است تور نمایشگاه «بازگشت» با محوریت مجموعه آثار فاخر هنر‌های تجسمی کشور به زودی آغاز شود و این نمایشگاه در سه موزه هنر‌های معاصر کشور به نمایش درآید.

گفتنی است موضوع اجاره موزه هنر‌های معاصر اهواز مدتی است حواشی بسیاری به وجود آورده و در این مدت علاوه بر رسانه‌ها، هنرمندان نیز به شکل‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار