جزئیات جدید از وضعیت جوان ۱۶ ساله افغانستانی/ متهمان روانه زندان شدند

رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیات متهمانی که تبعه افغانی را در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال جاری مورد آدم ربایی و ضرب و شتم قرار داده بودند، تشریح کرد.

صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: در پی ادعای برخی از رسانه‌ ها و فضای مجازی مبنی بر فوت جوان ۱۶ ساله افغانستانی در قشم، این خبر تکذیب می‌شود.

او از دستگیری دو نفر از متهمانی که تبعه افغانی را در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال جاری روستای سلخ مورد آدم ربایی و ضرب و شتم و توقیف غیر قانونی و انتشار فیلم آن در فضای مجازی کرده بودند خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان داشت: متهمان اقرار کردند که این فرد تبعه غیرمجاز برای یکی از بانوان روستای سلخ مزاحمت ایجاد کرده و این دو متهم  پس از اطلاع از موضوع او را ربوده و پس از انتقال به اتاقکی مورد ضرب و شتم قرار داده و از این موضوع فیلمبرداری می‌کنند.

صالحی گفت: متهمان پس از تعقیب قضایی دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار تامین قانونی روانه زندان شدند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: آنها علت اقدام خود را مزاحمت تبعه غیرمجاز افغانستانی برای یکی از بانوان روستای سلخ عنوان نموده اند.

صالحی در خصوص سرنوشت تبعه افغانستانی نیز گفت: در تاریخ ۳۱ شهریورماه فرد افغانستانی به همراه متهمان پس از جلب به وسیله پاسگاه انتظامی روستای سلخ قشم، بدون اشاره به اصل ماجرا مدعی شده بودند که با هم درگیر شده و پس از صلح و سازش هیچ شکایتی از هم ندارند.


بیشتر بخوانید: مرگ جوان افغان در قشم شایعه یا واقعیت؟ 


او افزود: بر اساس گفته‌ های طرفین پرونده قاضی کشیک با توجه به اینکه فرد افغانستانی تبعه غیرمجاز و فاقد مجوز‌های قانونی برای اقامت بوده او را از کشور ترد و به افغانستان عودت داده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی انتشار فیلم ضرب و شتم یک تبعه افغانی در روستای سلخ در فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب قشم به محض اطلاع ، فورا دستور شناسایی و دستگیری تمامی متهمان را صادر کرد و پرونده به شعبه بازپرسی قشم ارجاع شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان هرگونه ادعای مطرح شده مبنی بر کشته شدن تبعه غیرمجاز افغانستانی تکذیب می‌شود و بر اساس مستندات این فرد به هنگام ترک کشور زنده بوده و تحقیقات در خصوص سایر متهمان در حال انجام است.

پیش از این تلویزیون ملی افغانستان نیز به نقل از وزارت خارجه این کشور زنده بودن تبعه افغانستانی را تأیید کرده بود.

انتهای پیام/ ر

تکذیب شایعه قتل پسر افغان در قشم

برچسب ها: قتل ، دادستان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.