نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی:

تأمین نیاز کشور از طریق واردات با احیای وزارت بازرگانی امری خطرناک است

تقوی گفت: با توجه به احیای وزارت بازرگانی در صورتی که نیاز مردم از طریق واردات تأمین شود این امر برای امنیت غذایی کشور بسیار خطرناک است.

تأمین نیاز کشور از طریق واردات با احیای وزارت بازرگانی امری خطرناک استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در همایش ملی روز دامپزشکی با اشاره به اینکه نظام خلوت همانند زنجیره به هم پیوسته است، اظهار کرد:‌ اگر یک آفتی وارد این حوزه شود، به گونه‌ای که این آفت و بیماری‌ها مسری باشند، اتفاق ناگواری در دیگر حوزه‌ها رخ می‌دهد.

او افزود: ما امکانات غذایی، خوراکی و تغذیه‌ای خود را در دل طبیعت فراهم می‌کنیم و حیوانات در تغذیه ما نقش اساسی دارند، که بخشی از نیاز جسمی ما از طریق حیوانات و فرآورده‌های آن‌ها فراهم می‌شود.

نماینده، ولی فقیه وزارت کشاورزی افزود: امنیت غذایی در میان یک ملت یکی از ارکان امنیت ملی به حساب می‌آید که اگر ملتی در تغذیه خود دچار مشکل شود دیگر نمی‌تواند از استقلال صحبتی به میان آورد.

تقوی با اشاره به اینکه معیشت و تقویت مردم در وهله اول باید مورد توجه حاکمان باشد، بیان کرد: اگر سفره مردم نان، گوشت، شیر و ... نداشته باشد، دیگر نمی‌توان از استقلال سخن به میان آورد، از اینرو با توجه به اهمیت بالای معیشت باید امنیت غذایی مورد توجه حاکمان قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اگر با تشکیل وزارت بازرگانی به تولید آسیب وارد شود، به گونه‌ای که در هر جایی که کمبودی احساس شد بلافاصله اقدام به واردات کنیم، دیگر کشاورزان تمایلی به کشت نخواهند داشت که این موضوع آسیب جدی به تولید وارد می‌کند، به عنوان مثال در شرایط فعلی که جلوی فروش نفت را گرفته اند و اجرای تمامی پروژه‌ها به نفت وابسته است، از اینرو اگر با احیای وزارت بازرگانی بخواهند نیاز مردم را از طریق واردات تأمین کنند این موضوع خیلی خطرناک است.
بیشتر بخوانید: عملکرد بالای سازمان دامپزشکی با وجود تمامی محدودیت‌ها

به گفته وی وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت مردم است که باید با اتکا به تولید داخل نیاز کشور را تأمین کند چرا که مسئله معیشت به امنیت ملی گره خورده است.

نماینده، ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وزارت جهاد و سازمان دامپزشکی نقش بسیار مهمی را در خصوص امنیت غذایی و ملی کشور دارند، اظهار کرد: اگر دام سالم وارد کشتارگاه و بازار نشوند هیچکس امنیت ندارد که در بازار غذای مورد نیاز را تأمین کند.

تقوی در پایان تصریح کرد: سالیانه ۱۲۰ میلیون تن محصولات زراعی و باغی در کشور تولید می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون آن به سبب نبود صنایع تبدیلی هدر می‌رود از اینرو تقویت این صنایع امری ضروری به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار