نماینده مجلس در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

داخلی سازی نیازمندی‌های صنعت آب و فاضلاب

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ابتکارات صنعت آب و فاضلاب در تولید داخل هم اکنون به ثمر نشسته و بخش زیادی از نیازمندی‌های کشور توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.

به ثمر نشسته بخش زیادی از نیازمندی‌های بخش آب کشور توسط متخصصان داخلیکمال دهقانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه بایستی بازاریابی مناسبی برای حضور تولیدات داخلی آبفا در کشور‌های همسایه صورت بگیرد، گفت: ابتکارات صنعت آب و فاضلاب در تولید داخل هم اکنون به ثمر نشسته و بخش زیادی از نیازمندی‌های بخش آب کشور توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.

او افزود: این توانمندی در رقابت با شرکت‎‌‌های خارجی نیز به خوبی قابل مشاهده است چرا که تجهیزات تولید داخل با کیفیت بسیار مناسب و قیمتی به مراتب کمتر از مشابه خارجی در حال کمک به صنعت آب و فاضلاب کشور است.


بیشتر بخوانید: تدوین آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت آب و برق


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران آبفای کشور در بخش‌های انتقال، نگهداری، تصفیه و ... به خوبی در کنار یکدیگر گردآوری شده است، اضافه کرد: تجهیزات تولید شده از سوی صنعتگران آب و فاضلاب کشور امکان استفاده در کشور‌های مختلفی را داراست که با توجه به اینکه کشورمان از اوایل آبان امسال عضو اتحادیه اوراسیا خواهد شد، بازار بسیار مناسبی در اختیار صنعتگران بخش خصوصی داخلی ما قرار خواهد گرفت.

دهقانی با اشاره به اینکه در تلاش برای تحقق شعار سال و مسئله مهم رونق تولید هستیم، ادامه داد: در تلاشیم بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان این بخش فراهم کنیم. البته در این میان مشکلات اقتصادی نیز در کشور وجود دارد ولی تلاش خواهیم کرد با استفاده از اوراق قرضه و سایر روش‌ها به شیوه‌ای عمل کنیم که خطوط تولید این شرکت‌ها اعم از مجموعه‌های دانش بنیان و سایر شرکت‌های داخلی همچنان به خوبی بچرخد.

انتهای پیام/

تولیدات صنعت آب پیشرو در رونق تولید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار