آرمات: نفرات اصلی خسته هستند و باید به بازیکنان جوان فرصت بازی دارد/ برزیل از نام والیبال ایران ترس دارد

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان گفت: کولاکوویچ در بازی با کانادا و استرالیا به بازیکنان جوان میدان داد و از این کار نتیجه گرفت.

مسعود آرمات کارشناس والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان برابر استرالیا و ترکیب متفاوت تیم ملی در ۲ بازی اخیر به اظهار نظر پرداخت.

باید با بازیکنان جوان به جام جهانی می رفتیم

  تیم ملی با ۱۴ بازیکن در لیگ ملت‌ها شرکت کرد، اما در آن مسابقات فقط از ۷ بازیکن استفاده شد. در جام ملت‌های آسیا هم شرایط همین طور بود و تنها ۷ بازیکن فرصت بازی پیدا کردند. وقتی که تیم ملی جوانان ایران قهرمان جهان می‌شود، پس می‌توانیم به جوانانمان اعتماد کنیم. به هرحال باید برای تیم ملی پشتوانه سازی کنیم  و عقیده من این بود که مانند روسیه و لهستان، برای لیگ جهانی بازیکنان جوان در کنار ۳، ۴ بازیکن باتجربه را به تیم ملی دعوت کنیم.   در این مسابقات دیدم که تیم‌های مطرح دنیا با ترکیب جوانی آمده بودند و این نشان می‌دهد که تمام دغدغه آن‌ها موفقیت در المپیک است.


بیشتر بخوانید: تیم ملی والیبال ایران ۳ - استرالیا ۱ /گام دوم جهانی با پرش از روی کانگورو‌ها / جوان‌ها بازهم گل کاشتند


نفرات اصلی خسته هستند و باید به بازیکنان جوان فرصت بازی داد

در حال حاضر بازیکنان ما خسته هستند و می‌توان گفت از والیبال زده شدند. به اعتقاد من جوانان خوبی داریم که می‌توانند پشتوانه خوبی برای بازیکنان تیم ملی بزرگسالان باشند. تا پیش از بازی با کانادا به جز موسوی تمام بازیکنان اصلی ما بازی کردند و هر ۲ بازی را واگذار کردیم البته بازیکنان تمام توانشان را گذاشتند. برای بازی با کانادا کادرفنی تیم را جوان کرد و بازیکنان جوان فرصت بازی پیدا کردند و تیم هم نتیجه گرفت. این تصمیم به معنی کم کاری  بازیکنان اصلی نبود، بلکه بازیکنان اصلی به استراحت نیاز داشتند و در ۲ بازی آخر این فرصت برای آن‌ها فراهم شد. از ابتدای فروردین ماه این بازیکنان فرصتی برای تعطیلات و زندگی شخصی نداشتند و شبانه روز در اردو و مسابقات بودند و تمام بازی‌ها را هم همین ۶، ۷ نفر انجام دادند.

بازیکنان ذخیره باید بیشتر بازی کنند تا عیارشان مشخص شود

آرمات با تمجید از تصمیم کولاکوویچ برای بازی دادن به بازیکنان جوان در بازی برابر کانادا و استرالیا بیان کرد: پس از انتقاد‌هایی که از کولاکوویچ شد او تصمیم گرفت از بازیکنان جوان استفاده بیشتری  کند. وقتی از تیم جوانان  که قهرمان جهان شده تنها ۱ بازیکن به تیم ملی بزرگسالان دعوت می‌شود باید به همان بازیکن فرصت بازی داد. یا بازیکنانی که در مسابقات آسیایی ذخیره بودند  باید فرصت بازی داشته باشند تا مشخص شود که آیا توانایی لازم برای بازی در تیم ملی را دارند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد یا خیر. به هر حال این بازیکنان پشتوانه نفرات اصلی هستند. کولاکوویچ در بازی با کانادا و استرالیا به بازیکنان جوان میدان داد و خوشبختانه از این کار نتیجه گرفت. با وجود این که در جام ملت‌های آسیا به استرالیا باختیم، در جام جهانی توانستیم آن‌ها را شکست دهیم و بازیکنان ما  در این بازی والیبال ایرانی را به نمایش گذاشتند؛ بنابراین می‌شود به نفرات اصلی استراحت داد و  به  بازیکنان جوان میدان داد. باید تملام تلاشمان را انجام دهیم تا سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنیم و من فکر می‌کنم اگر همین روند ادامه داشته باشد، نتیجه‌ای که می‌گیریم خیلی بهتر از نتیجه‌ای خواهد بود که با نفرات اصلی می‌گیریم، زیرا ترکیب اصلی ما واقعا خسته است.


بیشتر بخوانید: غفور امتیاز آورترین بازیکن ایران برابر استرالیا


پاسوری در سطح معروف نداریم اما در آینده می توانیم  بازیکنانی به خوبی او داشته باشیم

پیشکسوت والیبال کشورمان با تمجید از معروف گفت: در حال حاضر پاسوری بهتر از سعید معروف وجود ندارد، او یک فوق ستاره است که بازی‌ها را به خوبی مدیریت می‌کند و اگر واقع بینانه نگاه کنیم باید بگویم که هنوز پاسوری در سطح او نداریم. پاسور‌های زیادی هستند که پشت سر سعید معروف ماندند، اما نمی‌توانیم جایگزینی در سطح معروف داشته باشیم. در این پست بازیکنان جوانی داریم، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آن‌ها چه زمانی به سطح معروف می‌رسند و در پاسخ باید بگویم زمانی که مربیان به این بازیکنان بها بدهند این امر محقق خواهد شد. باید به این جوانان بازی بدهند تا آن‌ها با برترین بازیکنان دنیا رو به رو شوند حتی به این قیمت که بازی هایمان را ببازیم. معروف هم از ابتدا معروف نبود و زمانی به این جا رسید که میدان دید و در حال حاضر به یکی از برترین‌های دنیا تبدیل  شده است؛ بنابراین نمی‌شود کتمان کرد که در حد معروف نداریم، اما با بها دادن به جواد کریمی و دیگر پاسور‌های جوان در میادین آسیایی و جهانی می‌توانیم بازیکنانی مانند سعید معروف بسازیم.   البته میدان دادن این طور نیست که برای چند دقیقه به یک بازیکن جوان فرصت بازی بدهیم و اگر نتوانست خودش را نشان دهد بگوییم نتوانست کاری کند و از او قطع امید کنیم.


بیشتر بخوانید: کولاکوویچ: بازی سختی مقابل استرالیا داشتیم/ والیبالیست‌های ایرانی عملکرد خوبی داشتند


جایگزین های خوبی برای موسوی داریم

بازیکنانی که اکنون به تیم ملی رسیدند جایگزین‌های خیلی خوبی برای موسوی هستند و زمانی که او خداحافظی کند، بازیکنانی مانند اصغر مجرد هستند که بتوانند جالی او را به خوبی پر کنند. زمانی که در تیم ملی جوانان با مجرد کار می‌کردم همیشه به او می‌گفتم که روزی به سطح موسوی می‌رسد. باید از زحماتی که عادل غلامی برای تیم ملی کشید تشکر کنیم، اما پس از او بازیکنانی مانند اصغر مجرد و علی شفیعی آمدند و جایگزین‌های خوبی برای او بودند. در پست لیبرو نیز همین شرایط بود و  زمانی که ظریف خداحافظی کرد، به جای او مرندی آمد و پس از مرندی، موذن و حضرت پور آمدند که به خوبی کارشان را انجام دادند. در حال حاضر تنها در جایگزین برای  پست پاسور و قدرتی مشکل داریم که با پشتوانه سازی‌هایی که در رده‌های پایه انجام شده این کمبود‌ها به زودی برطرف خواهد شد.  

برزیل از نام والیبال ایران ترس دارد

او درباره بازی بعدی تیم ملی برابر برزیل گفت: برزیل یکی از پرافتخارترین تیم‌های دنیا است و همیشه اسم بزرگی در والیبال داشته است. به جز ۲، ۳،   بازیکن برزیل با تمام نفرات اصلی در این مسابقات حاضر شده است. اگر در بازی فردا به بازیکنان جوان و یا حتی به ترکیبی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه بازی داده شود، برابر برزیل حریف دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود. با ۲ بُردی که در بازی‌های گذشته به دست آوردیم بازیکنان ما با روحیه‌ای مضاعف به استقبال بازی با برزیل می‌روند. برزیلی‌ها نیز از نام ایران ترس دارند و امیدوارم در بازی فردا برابر  این تیم به پیروزی برسیم.


بیشتر بخوانید: برزیل صدرنشین ماند / صعود یک پله‌ای شاگردان کولاکوویچ


انتهای پیام/

اظهارت پیشکسوت والیبال در خصوص نتایج تیم ملی در جام جهانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار