وابستگی یک سوم چرخه اقتصادی چهارمحال و بختیاری به کشاورزی

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بالای ۳۱ درصد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم مردم استان به کشاورزی وابسته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح‌الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک سوم چرخه اقتصادی استان به کشاورزی وابسته است گفت: این آمار نشان دهنده گستردگی فعالیت مردم استان در این بخش است.

او افزود: در حدود ۲۲ درصد اشتغال مستقیم و مجموعاً بالای ۳۱ درصد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم مردم استان به کشاورزی وابسته می‌باشد.

غریب با اشاره ظرفیت‌های خوب چهارمحال و بختیاری در حوزه تولید بادام اضافه کرد: با این وجود در حوزه صادرات و فرآوری این محصول تا کنون کار مهمی انجام نشده است.

او با اشاره به چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید ماهیان آبزی سردابی ادامه داد: حدود ۱۵ درصد تولید ماهیان آبزی سردابی کشور در استان انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۴۵ درصد خوراک آبزیان سردابی، ۱۵ درصد خوراک میگو و ۳۰ درصد خوراک ماهیان گرمابی کشور با کیفیتی بسیار بالا در چهارمحال و بختیاری تولید می‌گردد.

غریب بیان کرد: در سال گذشته باوجود خشکسالی، رکورد تولید چغندر با تولید حدود ۷۰ هزار تن در داخل استان شکسته و منجر به انعقاد قرارداد‌های خوبی شد.

او با اشاره به اهمیت توسعه گیاهان دارویی به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی کشور افزود: حدود سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری زیر کشت زعفران و حدود ۳۰۰ هکتار نیز زیر کشت گل محمدی می‌باشد.

غریب ادامه داد: بیش از یک هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی صورت گرفته و حدود ۲۱۰ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشتغال بالای دوهزار نفر هم‌اکنون در حال فعالیت است.

انتهای پیام/ز

۳۱ درصد اشتغال مردم چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.