آخرین خبرها از عملیات نظامی ترکیه در سوریه؛

عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از تل ابیض/ نیروهای سوریه دموکراتیک: از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم

شبکه تلویزیونی الحدث از عقب‌نشینی نیرو‌ها و خودروهای زرهی آمریکا از تل ابیض سوریه خبر داد.

عقب‌نشینی نیرو‌های آمریکایی از تل ابیض سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: نیرو‌ها و خودرو‌های زرهی آمریکایی از مرز‌های ترکیه نزدیک «تل ابیض» عقب‌نشینی کردند.

نیرو‌های سوریه دموکراتیک نیز اعلام کردند نیرو‌های آمریکایی بدون عمل کردن به تعهدات خود، از مناطق مرزی ترکیه عقب‌نشینی کردند.

این نیرو‌ها افزودند: یک لحظه در دفاع از مناطق خود در مقابله با عملیات نظامی ترکیه، شک و تردید نخواهیم کرد. هر نوع عملیات ترکیه، منجر به احیای گروه تروریستی داعش خواهد شد.

کاخ سفید بامداد دوشنبه پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد.

کاخ سفید با اعلام اینکه نیرو‌های آمریکایی به هیچ وجه در عملیات ترکیه در شمال سوریه مشارکت نخواهند کرد، خاطر نشان کرد: اکنون ترکیه مسئول همه عناصر داعشی دستگیر شده در شمال سوریه است.

اردوغان آشکارا هدف از عملیات تجاوزکارانه خود به خاک سوریه را «مبارزه با تروریسم» و نابودی کُرد‌های تحت حمایت آمریکا اعلام کرده، اما در بیانیه عجیب کاخ سفید آمده که «ما داعش راشکست دادیم و دیگر در این منطقه حضور نداریم».

بیشتر بخوانید: ورود تجهیزات نظامی جدید ترکیه به مرز‌های سوریه

واشنگتن و آنکارا در حالی برای انجام عملیات در خاک سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند که دمشق بارها این دو کشور را متجاوز به خاک خود خوانده و خواستار خروج فوری آنها از سوریه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه ، آمریکا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
اردوغان بایدازسران عربستان درس بگیردوگرنه سیلی محکمی خواهدخورد منتظر فرارنیروهای ترکیه از سوریه باشیدانشاا...
Iran (Islamic Republic of)
کرمانشاه
۱۳:۳۷ ۱۵ مهر ۱۳۹۸
ما کردها ایران هرگونە حملە و اشغالگری توسط ترکیه را به شدت محکوم می کنیم، هرگونه حمله به کردها سوریه را همانند حمله به کردها ایران قلمداد می کنیم و خواستار موضع محکم و شفاف ایران و خبرگزاری ها در قبال تجاوزات ترکیه هستیم.لطفا صدای مظلومیت کردها سوریه باشید.مرگ بر اروغان ،مرگ بر ترکیه
آخرین اخبار