یادواره دو شهید لبنانی دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین

در مراسمی یاد شهیدان «یاسر ضاهر» و «حسن یوسف إزبیب» دو دانشجوی لبنانی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گرامی داشته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، در مراسمی یاد شهیدان «یاسر ضاهر» و «حسن یوسف إزبیب» دو دانشجوی لبنانی دانشگاه امام خمینی (ره) و از اعضای حزب‌الله لبنان که در دفاع از حرم در سوریه به شهادت رسیدند، گرامی داشته شد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدا در قرآن به عنوان کسانی معرفی شده‌اند که زنده هستند و نزد خدای متعال روزی می‌خورند و خدا تأکید می‌کند آن‌ها بخاطر اجابت خدا و رسول حیات طیبه پیدا کردند و هیچ گاه در افکارتان گمان نکنید آن‌ها مرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اگر بخواهیم به شناخت و معرفت عمیق و حقیقی درباره شهدا دست پیدا کنیم، باید از قرآن کمک و یاری بخواهیم و جایگاه شهدا را در قرآن مورد بررسی قرار دهیم.

او اضافه کرد:آن‌ها بدون هیچ ترس و واهمه‌ای در مقابل دشمنان ایستادگی کردند چرا که خداوند به آن‌ها بشارت بهشت داده بود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه مال و مقام دنیا برای انسان کرامت به همراه نمی‌آورد، خاطرنشان کرد: قرآن به ما می‌گوید اگر می‌خواهید کرامت داشته باشید باید صاحب تقوا شوید، تقوا بدون عبادت بدست نمی‌آید و عبادت نیز بدون عقیده حاصل نمی‌شود.

او اضافه کرد: حرف مشترک همه شهدا این است که با آرمان‌های پیامبران (ص) هماهنگ شوید و اگر وصیت‌نامه شهدا را بررسی کنیم، به این نقطه مشترک دست پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/ک

گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دانشگاه امام خمینی (ره) 

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.