زیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که مهم‌ترین روابط استراتژیک نظام جمهوری اسلامی با افغانستان و پاکستان است.

ظریف: مهم‌ترین روابط استراتژیک نظام جمهوری اسلامی ایران با افغانستان و پاکستان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال یک نماینده مجلس درباره اینکه چرا با کشور‌های همسایه شرق و جنوب شرقی ایران دیپلماسی فعالی نداریم، در صحن علنی مجلس حضور یافت.

ظریف با اشاره به اینکه مهم‌ترین روابط استراتژیک نظام جمهوری اسلامی با افغانستان و پاکستان است، گفت: ما نسبت به گذشته اکنون روابط بسیار خوبی با این دو کشور و حتی روسیه، ترکیه و عراق داریم.

او گفت: روابط ما با افغانستان هم بر اساس یک سیاست مشخص پیگیری می‌شود، در این کشور ما موضوع صلح را با حضور تمام طرفین افغانستانی پیگیری می‌کنیم و با صلحی که خارجی‌ها مسئول آن باشند، مخالفت کرده و در جلسات آن شرکت می‌کنیم.

ظریف همچنین با اشاره به موضوع حقابه ایران از هیرمند بیان کرد: گفتگو‌های ما با افغانستان درباره ۵ موضوع مورد توافق با اشرف غنی رئیس جمهور این کشور به ویژه در بحث کمیته آب انجام شده، ولی اکنون افغانستان در حال انتخابات و تشکیل دولت جدید است که ما بلافاصله بعد از تشکیل دولت جدید پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم.

وزیر امور خارجه ایران گفت: مشخصا با اشرف غنی و مسئول وقت امنیت ملی و وزیر خارجه افغانستان صحبت کردم و کمیسیون آب برای موضوع حقابه هیرمند تشکیل شد و اکنون اردکانیان وزیر نیرو به شدت این موضوع را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.